استاندار خوزستان : مدیرانی که می گفتند ما برای بارندگی آماده ایم، آماده نبودند / بارها به صورت خصوصی به شهردار اهواز و مدیرعامل آبفا تذکر دادم/ رسما اعلام می کنم شهرداری و آبفا حق ندارند یکدیگر را مقصر بدانند / به اختلافات دامن نزنیم و بر زخم مردم نمک نپاشیم! / حتی اگر مردم حرفی به شما بزنند کارشناسی هم نباشد باید تحمل کنید
استاندار خوزستان : مدیرانی که می گفتند ما برای بارندگی آماده ایم، آماده نبودند / بارها به صورت خصوصی به شهردار اهواز و مدیرعامل آبفا تذکر دادم/ رسما اعلام می کنم شهرداری و آبفا حق ندارند یکدیگر را مقصر بدانند / به اختلافات دامن نزنیم و بر زخم مردم نمک نپاشیم! / حتی اگر مردم حرفی به شما بزنند کارشناسی هم نباشد باید تحمل کنید

  به گزارش عصر خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز سه شنبه ۲۶ آذرماه ۹۸ در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: طبق پیش بینی های انجام شده مبنی بر بارش باران، لازم بود که همه دستگاه ها با تمامی امکانات آماده باشند اما متاسفانه اینگونه نشد […]

 

به گزارش عصر خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز سه شنبه ۲۶ آذرماه ۹۸ در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: طبق پیش بینی های انجام شده مبنی بر بارش باران، لازم بود که همه دستگاه ها با تمامی امکانات آماده باشند اما متاسفانه اینگونه نشد و علی رغم اینکه همه دستگاه می گفتند ما آمده ایم و مشکلی نیست، اما از آمادگی لازم برای مقابله با بحران برخوردار نبودند. اگر ۲۰ درصد همکاری که دستگاه ها در زمان سیل داشتند امروز هم انجام می دانند شاهد این مشکلات نبودیم.

 

وی افزود: ابتدا باید اختلاف بین شهرداری و آبفا که من بارها تذکر داده ام حل شود. من بارها  به صورت خصوصی به این آقایان تذکر داده بودم و امروز رسمی عنوان میکنم که حق ندارند همدیگر را متهم کنند. شهرداری مشکل را به آب و فاضلاب نسبت می دهد و آب و فاضلاب می گوید شهرداری مقصر است!  اگر این موضوع تکرار شود من برخورد می کنم و نمی گذارم کسی از این فضا استفاده کند زیرا مردم همگی ما را در قالب نظام می بییند و از ما انتظار دارند.

 

شریعتی گفت: زمانی که شهرداری کم کاری و قصوری انجام دهد مردم از طرف ما می بینند و در ارتباط با کم کاری آبفا نیز به همین صورت است. مردم همه ما را یکی می بینند پس به این اختلاف دامن می زنیم و نمک بر زخم مردم می پاشیم. حق نداریم همدیگر را متهم کنیم بلکه باید در کنار هم تلاش کنیم. باید با عملکرد خود مردم را راضی کنیم و نگذاریم مردم تحت فشار قرار بگیرند.

 

استاندار خوزستان افزود: بارها از سوی شهرداری بیان شده که پمپ های ایستگاه آب و فاضلاب ۲۰ الی ۳۰ درصد کار می کند و آنها را خاموش می کنند و در مقابل آب و فاضلاب می گوید ما مشکلی نداریم و همه چیز در حال انجام است. این قضیه باید روشن شود من بعد از این بارش گروهی را مامور خواهم کرد که این موضوعات بررسی شود و در اسرع وقت به من گزارش داده شود.

 

وی گفت: در بارش های اخیر به من گزارشات دقیقی داده شد که برخی ایستگاه های پمپاژ فاقد پمپ هستند این مساله باید برای من مشخص شود. باید همه دست در دست هم مشکلات را حل کنیم متاسفانه امروز صبح در بازدید از مناطقی که بیشترین آبگرفتگی را داشته است آنطور که باید و شاید نیروی خدماتی ندیدم که مشکل مردم را حل کنند. امکان دارد اکثرا دیشب تا صبح در حال خدمت رسانی بودند و تعدادی از آنها رفتند تا استراحت کنند. من زحمات این عزیزان را نفی نمی کنم اما باید نیروی بیشتری تدارک دیده می شد تا مردم سختی کمتری را تحمل کنند.

 

شریعتی افزود: قابل توجه همه دستگاه ها باید بدانند زمانی که وضعیت بحرانی می شود دیگر مسولیت با دستگاه متولی نیست بلکه همه باید با تمام توان و امکانات به میدان بیایند. وقتی ستاد مدیریت بحران تشکیل می شود معنایش این است که دستگاه متولی نمی تواند از پس مشکل بر بیاید پس همگی باید برای رفع آن مشکل با تمام توان کمک کنند.

 

وی گفت: شما باید خودتان را جای مردم بگذارید آب به منزل مردم ورود کرده است، خانواده ایی با درآمد ۱ الی ۲ میلیون تومان وسایل خانه اش اعم از یخچال، فرش و همه زندگیش که طی ۱۰ الی ۱۵ سال به تدریج تهیه کرده یک شبه از بین رفته شما باشید چه برخوردی با ما انجام می دهید.

 

شریعتی افزود: انتظار دارید چه رفتاری از آن ها ببینید. باید درد مردم را لمس کنید حتی اگر حرفی به شما بزنند کارشناسی هم نباشد باید تحمل کنید و با سعه صدر پاسخ دهید، خانواده ها در شرایط سختی به سر می برند. آب تمام زندگی شان را گرفته مادر، پدرش، فرزندانش در عذاب هستند باید تحمل کنید و نه اینکه جوابش را بدهید. اگر خودتان جای آن ها بودید چه رفتاری داشتید.