گــریزی به کاندیداهای شاخص در بهبهان /  وجود ۴۲ کاندیدا در بهبهان / بیشترین افراد ثبت نامی در بهبهان بین ۳۶ تا ۴۰ سال سن دارند/ ضرغامی، کشت زر، شریعتی یا آغاجری؟
گــریزی به کاندیداهای شاخص در بهبهان /  وجود ۴۲ کاندیدا در بهبهان / بیشترین افراد ثبت نامی در بهبهان بین ۳۶ تا ۴۰ سال سن دارند/ ضرغامی، کشت زر، شریعتی یا آغاجری؟

  عصرخوزستان: غــالب بودن فضای عـدم مشارکت در انتخابات پیش رو به تنهایی متعلق به حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری نیست بلکه تمام استان و کشــور را درگیر ساخته است. با وجود این که شرکت در انتخابات از وظایف هر ایرانی به شمار می آید، اما برخی نابسامانی های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سبب ایجاد […]

 

عصرخوزستان: غــالب بودن فضای عـدم مشارکت در انتخابات پیش رو به تنهایی متعلق به حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری نیست بلکه تمام استان و کشــور را درگیر ساخته است. با وجود این که شرکت در انتخابات از وظایف هر ایرانی به شمار می آید، اما برخی نابسامانی های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سبب ایجاد چنین شرایطی شده است. البته باید منتظر ماند و دید در هفته ها و روزهای پایانی نزدیک به انتخابات آیا اتفاقی در جهت ایجاد شور انتخاباتی برای تشویق مردم به شرکت در این رقابت ها رخ می دهد.

 

 

 

به گزارش عصرخوزستان، حوزه انتخابیه بهبهان و آقاجاری تا کنون ۷ نماینده را در بهارستان تجربه کرده است. سید شکرالله زینلی به مدت یک دوره، نور الله عابدى دو دوره، لطف‌الله زارعی‌قنواتی دو دوره، ولى الله شجاع پوریان دو دوره و سید حاجی محمدموحد و محمدباقر شریعتی هر کدام به مدت یک دوره نمایندگی مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی را در ادوار مختلف مجلس بر عهده داشتند و حبیب الله کشت زر نیز در حال حاضر کرسی نمایندگی مردم حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری را درمجلس دهم اختیار دارد.

 

 

 

رقابت در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری بین محمود رضا ضرغامی از لیست امید و حبیب الله کشت زر که به صورت مستقل وارد انتخابات شده بود، انجام شد. ضرغامی در مرحله اول انتخابات با کسب بیشترین آرا، در جایگاه نخست قرار گرفت و کشت زر به عنوان نفر دوم به مرحله دوم راه یافت.

 

 

 

در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم شرایط تغییر کرد و این حبیب الله کشت زر بود که موفق شد با کسب پیروزی بر رقیب خود، به عنوان نماینده مردم بهبهان و آغاجاری راهی بهارستان شود. در نهایت و بعد از شمارش آرا، حبیب الله کشت ‌زر با کسب ۴۴ هزار و ۳۹۳ رای از مجموع ۸۲ هزار و ۹۶۶ رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت. محمود رضا ضرغامی نیز با کسب ۳۸ هزار و ۵۷۳ رای از راه یابی به مجلس دهم بازماند.

 

 

 

هم اکنون در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری محمود رضا ضرغامی به عنوان نماینده گروه های اصلاح طلب و عزیز الله سالاری نماینده جریان اصول گرا حضور دارند. در عین حال حبیب الله کشت زر نماینده فعلی، محمد باقر شریعتی نماینده دوره نهم و علی آغاجری عضو سابق شورای شهر بهبهان نیز از داوطلبان حضور در رقابت های مجلس یازدهم از این حوزه انتخابیه هستند.

 

 

 

محمدطلا مظلومی فرمانده اسبق سپاه بهبهان، کیامرث باج کارمند مجلس شورای اسلامی و نصراله پیدایش شهردار اسبق شهر بهبهان از دیگر داوطلبینی هستند که با حضور در فرمانداری خواهان این هستند که برای کسب کرسی نمایندگی مردم بهبهان و آقاجاری در مجلس شورای اسلامی در معرض رای مردمی قرار بگیرند.

 

 

 

یوسف زمانی اصل فرماندار بهبهان در گفت و گو با رسانه ها با بیان اینکه ۴۲ ‌نفر کاندیدا در بهبهان و آقاجاری برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند، گفت: یک نفر از این کاندیداها انصراف داد و از مجموع افراد ثبت نامی در حوزه بهبهان و آغاجاری  ۴ نفر دارای تحصیلات دکتری ، ۳۳ فوق لسیانس، ۲ نفر لیسانس و ۱ نفر حوزوی است.  همچنین این حوزه دارای سه کاندیدای ثبت نامی زن است. بالاترین میانگین ثبت نامی کاندیداها در بهبهان و آقاجاری نیز در سنین ۳۶ تا ۴۰ سال دیده می شود که این میانگین سنی ۸ کاندیدا را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

تحلیل گران فضای سیاسی- انتخاباتی در بهبهان پیش بینی می کنند که اگر انتخابات در این حوزه یک مرحله باشد فضای رقابتی سیاسی است و اگر به مرحله دوم کشیده شود، فضای رقابتی به سمت قومی شدن سوق پیدا می کند. حوزه انتخابیه بهبهان در سال های قبل با داوطلبانی همانند شجاع پوریان نیز رو به بوده است که برای بررسی شرایط ابتدا از فرمانداری تهران و به عنوان نــامزد نمایندگی مردم تهران به این رقابت ها وارد شدند و پس از تحلیل و بررسی شرایط موجود، حوزه انتخابیه خود را به بهبهان و آقاجاری تغییر داد. پیش بینی می شود در این دوره از انتخابات نیز فرد یا افرادی به انجام چنین کاری مبادرت ورزند.