شهردار اهواز با حمایت چه کسی اینگونه سرکشی می کند؟/ مدیریت تقابلی شاعری سلامت شهروندان یک شهر را به خطر انداخته است/ باید اتفاق تلخی رخ دهد که شورای شهر اهواز و مسئولین ارشد استان اقدامی کنند؟!
شهردار اهواز با حمایت چه کسی اینگونه سرکشی می کند؟/ مدیریت تقابلی شاعری سلامت شهروندان یک شهر را به خطر انداخته است/ باید اتفاق تلخی رخ دهد که شورای شهر اهواز و مسئولین ارشد استان اقدامی کنند؟!

“نمی دانم شهردار اهواز از کدام سیاره آمده که سعادت دیدارش را نداریم. “ “ شهردار اهواز و هیچکدام از شهرداران مناطق در جلسه شورای سلامت حضور پیدا نمی‌کنند.”  به گزارش عصرخوزستان، این جملات نه یک شخص عادی یا مسئول درجه چندم خوزستان، بلکه سخنان عالی ترین مقام حوزه سلامت در استان است که امروز […]

“نمی دانم شهردار اهواز از کدام سیاره آمده که سعادت دیدارش را نداریم. “ “ شهردار اهواز و هیچکدام از شهرداران مناطق در جلسه شورای سلامت حضور پیدا نمی‌کنند.” 

به گزارش عصرخوزستان، این جملات نه یک شخص عادی یا مسئول درجه چندم خوزستان، بلکه سخنان عالی ترین مقام حوزه سلامت در استان است که امروز در نشست استانداری خوزستان گفته شد. 

پیش از این نیز بارها مدیران مختلف از معاون فرماندار تا رییس مرکز بهداشت اهواز انتقادات خود را از بی توجهی مدیریت شهری به سلامت شهروندان بیان کردند اما شهردار اهواز هر بار بی تفاوت تر از پیش، از کنار آن گذشته و نه تنها بهایی نداده بلکه در برخی مواقع به صراحت از حضور در جلسات مرتبط، سر باز زده است.

شاعری در مقایسه با شهرداران کلانشهرهای ایران، شهرداری درجه چند از باب تجربه و توانایی محسوب می شود که از همان ابتدای کار با پادرمیانی یک مقام ارشد استانی از استیضاح رها شد و تا اردیبهشت ماه نیز به دلایلی استیضاحش از دستور کار خارج شده است. 

با وجود ضعف مشهود در اداره شهر و دادگاهی شدن به دلیل ضعف عملکرد در جمع آوری آب های سطحی و به خطر انداختن سلامت شهروندان، اما نوع مدیریت و تعامل او در جهت حفظ سلامت شهروندان، به تقابل و سرکشی تبدیل شده است.

نکته تاسف بار اینکه، حتی تذکرها به غیبت شاعری در جلسات شورای سلامت در جلسه ای که عالی ترین مقام اجرایی استان نیز حضور داشت  بی تاثیر بود و اینگونه به نظر می رسد که جلسات شورای سلامت با حضور استاندار خوزستان نیز از منظر شهردار چنان بی اهمیت است که حاضر به حضور و پاسخگویی نیست.

به نظر می رسد شورای شهر اهواز در شرایطی که به دلیل ناکارآمدی مدیریت شهری، سلامت شهروندان به خطر افتاده، با مبنا قرار دادن انتقادات گسترده مردم و مسئولین حوزه ی سلامت، اختیارات شهردار را در این بخش سلب و با تفویض اختیارات به یک نماینده شورا یا فردی دیگر، از بروز یک فاجعه جلوگیری نماید. اگر خلا قانونی نیز در این زمینه وجود دارد بهتر است با وجود همه موانع، استیضاح را در دستور کار قرار دهند.

حتما باید اتفاق تلخی رخ دهد که شورای شهر اهواز و مسئولین ارشد استان اقدامی کنند؟!