مانند عده ای اهل گعده های شبانه در استانداری نیستم / سوء مدیریت مشکل اصلی خوزستان/ یک نماینده می تواند جلو انتصابات مدیران نالایق را بگیرد/ نگاه من به انتصابات در خوزستان جوانگرایی و فراقومیتی است / خدمات رسانی دولت احمدی نژاد به خوزستان با دولت روحانی قابل مقایسه نیست/ جمع آوری مدارس کانکسی واقعیت ندارد و یک دروغ است / هزینه انتخاباتی ام زمینی است که می خواهم بفروشم / با لیست جمنای شورای شهر اهواز در انتخابات مخالف بودم / روحانی ضعیف ترین و کم صداقت ترین رییس جمهور ایران است
مانند عده ای اهل گعده های شبانه در استانداری نیستم / سوء مدیریت مشکل اصلی خوزستان/ یک نماینده می تواند جلو انتصابات مدیران نالایق را بگیرد/ نگاه من به انتصابات در خوزستان جوانگرایی و فراقومیتی است / خدمات رسانی دولت احمدی نژاد به خوزستان با دولت روحانی قابل مقایسه نیست/ جمع آوری مدارس کانکسی واقعیت ندارد و یک دروغ است / هزینه انتخاباتی ام زمینی است که می خواهم بفروشم / با لیست جمنای شورای شهر اهواز در انتخابات مخالف بودم / روحانی ضعیف ترین و کم صداقت ترین رییس جمهور ایران است

سید کریم حسینی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون است. او  در زمان انتخابات ریاست جمهوری ریاست ستاد ابراهیم رئیسی در استان خوزستان را برعهده داشت.

سید کریم حسینی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون است. او  در زمان انتخابات ریاست جمهوری ریاست ستاد ابراهیم رئیسی در استان خوزستان را برعهده داشت.

به گزارش عصرخوزستان، سید کریم حسینی با بیان اینکه مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از نمایندگان مجلس، مسائل اقتصادی است گفت: متاسفانه دشمن توانسته از این نقص ما استفاده کند و کشور را تحت فشار قرار دهد.

سو مدیریت مشکل اصلی خوزستان

وی گفت: دلیل اصلی مشکلات اقتصادی در کشور و استان را ریشه مدیریتی می دانم و قوه مجریه با ناتوانی و سوء مدیریت در کشور مشکلات اقتصادی را شدت بخشیده است.

حسینی سوء مدیریت در کشور را یک مشکل جدی دانست و افزود: کشور از راس و هرم مدیریت اجرایی از سوء مدیریت رنج می برد. با اختیاراتی که قانون اساسی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی داده است می توان در برابر انتصابات مدیران نالایق و ناکار آمد مانع ایجاد کرد، همچنین مدیران ناکارآمد و نالایق فعلی را که امروز بر پشت میزهای مدیریتی تکیه زدند را برکنار و مدیران لایق را نشاند.

حسینی گفت: نگاه من به انتصابات در استان جوانگرایی و فراقومیتی است، زمانی که در استانداری خوزستان حدود یک سال و ۲ ماه مسئولیت معاون سیاسی اجتماعی را بر عهده داشتم تمامی انتصابات را با نگاه بومی گرایی و فراقومیتی انجام شد و مستندات آن در استانداری خوزستان موجود است.

خدمات رسانی دولت احمدی نژاد به خوزستان با دولت روحانی قابل مقایسه نیست!

وی خاطر نشان کرد: بیشترین سفرهای استانی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد به خوزستان انجام شده است و من قبول ندارم در دوره ریاست جمهوری ایشان کمترین خدمت رسانی به خوزستان صورت گرفته است. زیرا اگر بخواهید با خدماتی که امروز دولت به استان ارائه داده است، مقایسه کنید قابل قیاس نیست و در گذشته بهترین خدمات و بالاترین آمار تخصیص بودجه به مناطق محروم خوزستان را شاهد بودیم. متاسفته حسن روحانی ضعیف ترین، بدترین و کم صداقت ترین ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی گفت: همچنین بیشترین بودجه های نفتی و رفاهی در زمان احمدی نژاد به استان تزریق شد که باعث رفع محرومیت، راه سازی، برق رسانی، گاز رسانی و… شده است.

وی افزود: امروز من نمی خواهم از یک دولت یا یک فرد دفاع کنم بلکه می بینیم که ۶ سال از این دولت گذشته و برای خوزستان کاری انجام نشده است. میزان تورم، بدهی بانک ها، قیمت ارز، معضل اشتغال و … همه دستاورد همین دولت است.

شعار غیر عملی به مردم ندهیم

به گزارش عصرخوزستان، حسینی بیان کرد: من نمی خواهم وعده غیر قابل انجام به مردم بدهم بلکه باید وعده هایی داد که توان اجرا را داشته باشیم. سیستمی که در گذشته وجود داشت این بود که کاندیداهایی می آمدند و وعده ها و شعارها دست نیافتنی را به مردم می می دادند که از توانشان خارج بود. من مخالف این نوع تبلیغ هستم.

وی گفت: باید با مردم صداقت داشت نباید وعده دروغ داد زمانیکه رئیس جمهور یک کشور پس از گران شدن بنزین مدعی می شود که صبح از خواب بیدار شده و دیده بنزین گران شده این عدم صداقت با مردم است.

زیر سوال بردن تایید صلاحیت ها از سوی روحانی درست نیست

حسینی افزود: زمانیکه یک فرایند رسمی تایید و رد صلاحیت ها برای انتخابات در حال انجام است و رئیس جمهور یک کشور پشت تریبون رسمی این فرآیند را زیر سوال می برد این کار خوبی نیست.

وی گفت: من در دادن وعده های انتخاباتی به وضعیت امروز و واقعی استان نگاه می کنم و تلاش خود را بر ایجاد چرخه اقتصادی در استان می گذارم نمونه آن راهی است که رهبر معظم انقلاب ۲۳ سال قبل ترسیم کردند که احیای اراضی کشاورزی در خوزستان است و باید آن را به اتمام برسانیم.

حسینی با بیان اینکه خوزستان استانی با ۵ حوزه آبی، سدها  و زمین های حاصلخیز  است، گفت: این استان بهترین شرایط را برای رونق تولید محصولات کشاورزی در کشور و منطقه دارد این ها ظرفیت های پیدا و پنهانی است که اگر دیده شود می تواند مهمترین معضل این استانی یعنی بیکاری را حل کرد.

وجود صنایع انتظارات مردم خوزستان را برآورده نکرده

وی افزود: وجود صنایع فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی در خوزستان نتوانسته خواسته ها و نیازهای مردم را برآورده کنند و مردم خوزستان از وجود چنین صنایعی بهره نبرده اند.

حسینی گفت: مناطق نفتخیز وظیفه دارد پس از حفر چاه نفت در هر منطقه نسبت به مسئولیت های اجتماعی خود اقدام کند که متاسفانه شاهد آن هستیم که منطقه غیزانیه پس از سال ها با وجود تعدد چاه های نفت هیچ کار عمرانی در آنجا انجام نشده و مردم از نبود آب، شغل، جاده، امکانات اولیه رفاهی رنج می برند و  این درست نیست.

جمع آوری مدارس کانکسی واقعیت ندارد

وی اظهار کرد: در روستا های غیزانیه برای اینکه مدیر مربوطه در کارنامه اش مدرسه کانکسی نباشد و بگوییم که مدارس کانکسی برداشته شده است چند مقطع تحصیلی را تعطیل کردیم و دانش آموزان در مضیف شیخ روستا اسکان دادیم و در حال تحصیل هستند. چرا با مردم بی صداقتی می کنید و می گویید مدارس کانکسی برچیده شده است.  چرا این همه آمار های غلط به مردم و مرکز می دهید آیا ترس از ترک صندلی دارید با مردم صادق باشید.

وی گفت: مخالف جدا شدن شهر کوت عبدالله از اهواز بودم و نظر اصلی با مرکز و استان بوده و به صورت کلان تصمیم گیری شده است. زیرا از نظر زیر ساخت ها در شهر کوت عبدالله با مشکل روبرو هستیم و باید قبل از اینکه این شهر از اهواز جدا می شد همه امکانات و زیر ساخت ها اعم از ادارات دولتی و نهاد های خدمت رسان در آنجا مستقر می شد بعد جدا می شد که امروز شاهد این همه مشکل نبودیم.

نمایندگان خوزستان منفعل هستند

حسینی افزود: متاسفانه نمایندگان فعلی استان و خصوصا اهواز همگرایی خوبی با هم ندارند و به صورت  منفعلانه عمل می کنند هر ۳ نماینده اهواز آمده اند ۳ شهرستان کارون، باوی و حمیدیه را تقسیم کرده اند و بجای اینکه از ظرفیت هر ۳ نماینده، شهرستان ها بهره ببرند فقط یک نماینده حضور دارد و این در تمام استان باب شده است.

وی گفت: نمایندگان فعلی ۹ نفر آن ها به یک کمیسیون بی بهره برای خوزستان رفته اند که هیچ عاید استان نشده و ۹ نفر دیگر به کمیسیون های دیگر این درست نیست. من کمیسیون خود را بعد از انتخابات اگر مردم مرا لایق نمایندگی خود بدانند انتخاب خواهم کرد.

حسینی افزود: هیچ تضمینی برای وعده هایی که کاندیداها در  زمان قبل از انتخابات به مردم  می دهند نیست بلکه به گذشته افراد رجوع کنید ببینید چه کارنامه و سوابق مدیریتی داشته است. سوابق من مشخص است می توانید تحقیق کنید.

من اهل گعده های شبانه در استانداری نیستم!

حسینی تاکید کرد: نحوه کاری من مشخص است اهل کار میدانی هستم و پشت میز نشین نیستم از صبح تا شب کار می کنم. عقیده ندارم مانند برخی دوستان تا ۴ صبح در استانداری جلسه و گعده بگیرم اما حداقل تمام روز خود را کار میکنم حالا اسمش را بگذارید کار جهادی یا چیز دیگر این را مردم نظر می دهند.

هزینه انتخاباتی ام زمینی است که می خواهم بفروشم

حسینی گفت: دارایی من مشخص است من پزشک هستم و هزینه انتخاباتی من شخصی است خانه ایی ۱۵۰ متری در خیابان موحدین دارم و یک ماشین چینی به علاوه زمینی هم نظام پزشکی به ما دادند که خواستم برای انتخابات بفروشم که هنوز فروش نرفته است.

سهم خوزستان از نفت باید مشخص شود

وی بیان کرد: عمده مشکل خوزستان و کشور با یک وزارتخانه است که تاکنون مشخص نشده است سهم خوزستان از نفت چقدر است و چه میزان حق آلایندگی باید به خوزستان از بودجه نفت پرداخت شود. عادت شده که بگذارند شهرداری ها تشنه بودجه شوند آن وقت قطره چکانی به آن ها بودجه ای داده می شود، بعد که سیر شدند می رود تا سال آینده و چانه زنی های بعد، باید تعیین شود سهم خوزستان و شهر من از نفت یک لیوان آب است یا ۱۰ لیوان آن وقت مشخص می شود که هر سال چه مقدار بودجه وجود دارد.

حسینی گفت: خوزستان دچار عقب ماندگی در همه حوزه های زیر ساختی است و دولت نیاز است نگاه ویژه ایی به خوزستان داشته باشد.

جمنا پیروز انتخابات شورای شهر

جریان جمنا متشکل است چند گروه سیاسی است و آن برهه که همه جریان های انقلابی نیاز بود که به صورت واحد همکاری کنند جمنا تشکیل شد. امروز یک مرحله بالاتر رفته ایم و شورای ائتلاف تشکیل شده است.

حسینی افزود: جریان جمنا توانست در انتخابات شورای شهر به یک پیروزی برسد و ۸ نفر لیست مستقیم به شورای شهر راه پیدا کنند و این یک برد برای این لیست بوده است که فقط دو شهر قم و اهواز اکثریت شورای شهر که متشکل از جریان انقلابی و جمنا هستند را در اختیار دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه دولت متعلق به جناح رقیب بود و عوامل برگزار کننده انتخابات در اهواز از جریان جمنا نبودند، این برد در شورای شهر بسیار اهمیت داشت و تاجایی برخی پیش رفتند که این انتخابات را ابطال کنند اما با مواضعی که بعد اعلام شد جلوی آن گرفته شد.

با لیست جمنا برای شورای شهر مخالف بودم

حسینی تصریح کرد: ایراداتی به لیست جمنا، اعضای شورای شهر و عملکرد شهرداری وارد است و ما می توانستیم لیست کاملتری را برای شورای شهر بدهیم. اما در آن برهه از زمان با توجه به همزمانی به ریاست جمهوری و کم بود زمان این لیست بسته شد و همینجا می گویم که با آن لیست مخالف بودم اما نظر جمعی بود و ایرادات را به آن می پذیرم.

وی گفت: نمی خواهم شرایط فعلی شورای شهر و شهرداری را سیاه نمایی کنم، شهرداری در دوره جدید تغییراتی داشته و مدیریت شهرداری تحولات خوبی انجام شده است. البته می توانستیم مدیران بهتری منصوب کنیم و عملکرد بهتری داشته باشیم.

شهردار اهواز انتخاب من نبود

حسینی افزود: از کلیات شهرداری و شورای شهر نمی توان دفاع کرد و خواسته ما از شهرداری  و شورای شهر چیز دیگری بود که انجام نشد و نمره خوبی به شهرداری و شورای شهر نمی دهم و این قول را خواهم داد در صورتی که نماینده شوم حتما به نحوی انتصابات، عملکرد شهرداری و خدمت رسانی به شهروندان ورود خواهم کرد. زمانیکه شهردار فعلی اهواز انتخاب شد محدودیت افراد وجود داشت و شهردار فعلی انتخاب من نبوده است.

وی گفت: اعضای جمنا در زمان رای گیری برای انتخاب شهردار اختلاف نظر داشتند و با جلساتی که برگزار کردند با توجه به زمان کم و محدودیت افراد در آخر به این گزینه رسیدند و اگر کسانی می گویند که ما اطلاع نداشتیم و روز آخر رای دادیم این حرف درست نیست زیرا جلسات متعددی برگزار شد شاید برخی از اعضای جمنا راضی نبودند اما اطلاع داشتند و خروجی جلسه پس از چند ماه شهردار فعلی بود.

حسینی بیان کرد: من میثاق نامه شورای ائتلاف را امضاء کردم و طی فرآیندی که قرار است طی شود اگر بدانم با این فرآیند رای ندارم کنار خواهم رفت زیرا فرآیندی که در پیش است و طبق نظرسنجی ها ۳ نفر انتخاب خواهند شد و در آخر مشخص می شود که چه کسانی رای دارند و باقی کاندیداها موظف هستند تبعیت کنند از شورای ائتلاف و از لیست حمایت کنند.

نمایندگان پیگیر حقوق مردم نیستند

وی گفت: متاسفانه عده ای از نمایندگان پیگیر حقوق مردم نیستند و نماینده همان اول به دنبال این است که پرونده خود را از فلان اداره به وزارت نفت انتقال دهد. زمانیکه همان سال اول نمایندگی اینکار را انجام می دهند دیگر جرات مقابله با وزیر مربوطه را ندارند به برخی دوستان گفتم لااقل می گذاشتید سال چهارم نمایندگی اینکار را می کردید نه از ابتدا دست خود را ببندید.