جشنواره فیلم فجر در ۲ سینمای اهواز
جشنواره فیلم فجر در ۲ سینمای اهواز

جشنواره فیلم فجر ۱۵ بهمن همزمان با تهران در ۲ سینمای اهواز برگزار می‌شود.   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره بیان کرد: این جشنواره از پانزدهم تا ۲۱ بهمن جاری در سینماهای ساحل و هلال اهواز برپا است.   به گزارش عصرخوزستان و به نقل […]

جشنواره فیلم فجر ۱۵ بهمن همزمان با تهران در ۲ سینمای اهواز برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره بیان کرد: این جشنواره از پانزدهم تا ۲۱ بهمن جاری در سینماهای ساحل و هلال اهواز برپا است.

 

به گزارش عصرخوزستان و به نقل از ایرنا، محمد جوروند افزود: در این دوره از جشنواره ۲۲ فیلم به اهواز آمده که از این تعداد ۱۷ فیلم سینمایی در قالب سودای سیمرغ برای بزرگسالان و پنج فیلم در قالب سیمرغ پروانه برای کودکان و نوجوانان اکران می‌شود.

 

وی ادامه داد: فیلم های کودک به صورت رایگان در ساعت ۱۰ صبح نمایش داده می‌شوند و فیلم های بزرگسالان با تهییه بلیت از گیشه یا مراجعه به سایت Ubelit.com در سانس‌های ۱۸ و ۲۰ اکران می‌شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در ۲ دهه گذشته مردم از سینماها فاصله گرفتند توضیح داد:برگزاری جشنواره‌های حوزه فیلم از جمله فیلم کوتاه خوزستان و فیلم فجر موجب استقبال بیشتر مردم از سینماها شده است در حالی که پیش از این به دلیل رکود در استقبال از سینما برخی سینماها به تعطیلی کشانده شدند و برخی دیگر نیز تغییر کاربری دادند.

 

وی سینماگران را یاران حوزه فرهنگ و هنر دانست و بیان کرد: در یک تا دو سال گذشته نیز در شهرهای مختلف خوزستان سینماهای مختلفی اضافه شد و در اندیمشک نیز یک پردیس سینمایی در حال احداث است، همچنین یک سینمای جدید در مجموعه متعلق به ارشاد به شهرستان اندیمشک اضافه شده است.

 

جوروند ادامه داد: در منطقه کیانپارس اهواز نیز درخواست‌هایی برای احداث سینما بوده است و اکنون در این منطقه بخش خصوصی در حال احداث یک سینما است.

 

وی ادامه داد: از سرمایه‌گذاران برای احداث سینما در مناطق حاشیه‌ای نیز دعوت شده زیرا معتقدیم در مناطق حاشیه‌ای استقبال بیش از آن چیزی است که تصور می شود.

در این آیین از پوستر جشنواره فجر رونمایی شد.