محمدیان مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان: ایران توان تامین نیازهای واحدها و شهرک های صنعتی کشور عراق را دارد / مسلم الصالحی نماینده شرکت عراقی در گفتگو با عصرخوزستان: محصولات ایرانی توان رقابت با نمونه خارجی را دارند
محمدیان مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان: ایران توان تامین نیازهای واحدها و شهرک های صنعتی کشور عراق را دارد / مسلم الصالحی نماینده شرکت عراقی در گفتگو با عصرخوزستان: محصولات ایرانی توان رقابت با نمونه خارجی را دارند

به گزارش عصرخوزستان اخلاق محمدیان مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در نشست نمایشگاه شهر و صنعت با هیات عراقی بیان داشت: کشور ایران و عراق مشترکات زیادی از لحاظ دین و آداب و رسوم با هم دارند و حلقه اتصال این دو کشور دین تشییع است. همچنین همجواری و همزبانی کشور عراق با مردم […]

به گزارش عصرخوزستان اخلاق محمدیان مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در نشست نمایشگاه شهر و صنعت با هیات عراقی بیان داشت: کشور ایران و عراق مشترکات زیادی از لحاظ دین و آداب و رسوم با هم دارند و حلقه اتصال این دو کشور دین تشییع است. همچنین همجواری و همزبانی کشور عراق با مردم استان خوزستان خصوصا شهرهای مرزی این فرصت را ایجاد کرده که هر دو کشور بتوانند در زمینه های بسیاری با هم همکاری داشته باشند.

 

محمدیان افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی توانمندی های صنعتی استان در زمینه مبلمان شهری، روشنایی، لوازم ورزشی پارک، لوازم ایمنی و خدمات باز سازی خودروهای آتش نشانی و همچنین ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مدعوین، شهرداران، دهیاران و سازمان های ذینفع و مذاکره با هیأت تجاری از کشور عراق است.

 

محمدیان ادامه داد: تعداد واحدهای صنعتی شرکت کننده در این رویداد ۲۸ واحد است که انتظار میرود با معرفی و ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده شاهد عقدتفاهم نامه و ارتباط بی واسطه و کاهش هزینه های طرفین باشیم.

 

وی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه منطقه آزاد اروند، یاد آور شد: در این نمایشگاه تجار عراقی نشست های خوبی با صنعتگران داشتند و نتایج خوبی هم به دنبال داشت؛ امیدواریم از این دست نشست ها برای افزایش صادرات به کشور عراق داشته باشیم.

 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان تصریح کرد: امیدواریم این هیأت تجاری از کشور عراق، در نشست های بعدی با تعداد بیشتری شرکت کنند و از محصولات تولید کنندگان خوزستانی دیدن کنند.

 

محمدیان عنوان کرد: این‌آمادگی وجود دارد که در چهارچوب قوانین و مقررات جاری، نیازهای واحدها و شهرک های صنعتی کشور عراق و تکنولوژی مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: بیش از ۳ هزار  قرارداد سرمایه گذاری در خوزستان در زمینه احداث واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی در قالب ۷۲ شهرک و ناحیه صنعتی منعقد شد؛ همچنین بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین صنعتی و بیش از ۱۶۰۰ واحد بهره برداری در زمینه تولیدات مختلف نیز در استان وجود دارد.

 

وی افزود: اکنون ما شاهد تعداد کمی از این واحدها در نمایشگاه هستیم که امیدواریم این فرصت وجود داشته باشد تا نمایشگاه های صنعتی را با تعداد و ظرفیت های بیشتر برگزار شود و بازدیدکنندگان در قالب هیأت به این نمایشگاه دعوت شوند تا از این دستاوردها به خوبی استفاده شود.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از تشریف فرمایی تجار کشور عراق به ایران، تاکید کرد: اگر نیازمندی هایی که در کشور عراق وجود دارد و این موارد در استان‌ وجود نداشته باشد از دیگر استانها میتوانیم این موارد را عرضه کنیم تا شاهد روابط بیشتری با کشور عراق باشیم.

 

مسلم الصالحی نماینده شرکت عراقی در گفتگو با عصرخوزستان: محصولات ایرانی توان رقابت با نمونه خارجی را دارند

 

مسلم الصالحی مهندس ارشد و نماینده چند شرکت عراقی و اروپایی در گفتگو با عصرخوزستان بیان داشت: هدف از حضور در ایران و بازدید از شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز، استفاده از تجربه صنعتگران ایرانی در بالا بردن کیفیت محصولات عراقی و تامین نیازهای عراق است زیرا با توجه به مشکلات و جنگ، کشور عراق نتوانسته در حوزه های بسیاری خصوصا صنعت پیشرفت کند.

 

نماینده شرکت های اروپایی و عراقی در ادامه افزود: با توجه به کیفیت خوب محصولات ایرانی ما دلیلی نداریم که از کشورهای اروپایی نیازهایمان را برآورده کنیم زیرا من می توانم در کمتر از ۴۸ ساعت از کشور همسایه خودمان ایران وارد کنم.

 

مسلم الصالحی تصریح کرد: شخصا در منزل خود در عراق از وسایل ایرانی بجای محصولات ترکی استفاده می کنم زیرا محصولات ایرانی بسیار با کیفیت هستند و شرایط رقابت با دیگر محصولات خارجی در کشور عراق را دارند.