عصرخوزستان: با تبلیغات انتخابات در ساعات آغازین ۲۴ بهمن‌ماه فضای شهر پر شده از تبلیغات کاغذی و از تابلوهای راهنمایی و رانندگی تا ایستگاه‌های اتوبوس از کاغذهای تبلیغاتی در امان نمانده‌اند.   در طول مدت تبلیغات، زباله‌های ایجاد شده و مصرف حجم بالای کاغذ، آن را به یک مشکل برای شهرها و مردم تبدیل می‌کند […]

عصرخوزستان: با تبلیغات انتخابات در ساعات آغازین ۲۴ بهمن‌ماه فضای شهر پر شده از تبلیغات کاغذی و از تابلوهای راهنمایی و رانندگی تا ایستگاه‌های اتوبوس از کاغذهای تبلیغاتی در امان نمانده‌اند.

 

در طول مدت تبلیغات، زباله‌های ایجاد شده و مصرف حجم بالای کاغذ، آن را به یک مشکل برای شهرها و مردم تبدیل می‌کند به‌همین دلیل کاربران فضای مجازی با راه انداختن کمپین نه به تبلیغات کاغذی و از نامزدها درخواست کرده‌اند تا حد امکان از این سبک تبلیغات پرهیز کرده و از روش‌های دیگر به تبلیغ بپردازند.

 

این کمپین تلاش دارد با ایجاد یک گفتمان از محیط شهر دفاع کند، کاربری با شرکت در این کمپین در صفحه اجتماعی خود نوشت: نامزدها قرار است مدیریت همین شهر را برعهده بگیرند پس برای تمیز کردن آن تلاش کنند نه کثیف کردن آن.

 

در عین حال همزمان پویش ” به این کاندیداها رای ندهید”  در خوزستان راه افتاده و با انتشار پوسترهای کاغذی برخی کاندیداها بر در و دیوار شهر ، از مردم خواستته شده است به این کاندیداها که چهره شهر را تخریب کردند رای داده نشود.

 

سید رضا فلاحی مقدم، همایون یوسفی، سید کریم حسینی، عنایت اله اسفندیاری، یاور شاهولی، حسن سلیمانی و محمد ممبینی از جمله کاندیداهایی هستند که به ترتیب بیشترین تبلیغات را در سطح شهر انجام دادنده اند. در برخی مواقع این تبلیغات به یک رقابت پوستری بین کاندیداها تبدیل شده است. عبدالله الهایی، مسعود قاطع، سید سجاد طباطبایی و سید ناصر مهداوی نیز در رده های بیشترین تبلیغات شهری قرار دارند.

 

در همین زمینه سید کریم حسینی در مطلبی گفته است که به هیچ وجه تبلیغات کاغذی جهت نصب بر در و دیوار شهر نداشته و صرفا  کارتن پلاست ها و بنرهایی است که از ماه ها قبل آماده شده است.

 

 

در همین زمینه امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به صراحت نسبت به نحوه تبلیغات برخی از این ستادهای تبلیغاتی انتقاد کرد و گفت: اگر دیدید کسانی هزینه‌های زیاد می‌کنند، پوستر زیاد و آن چنانی می‌چسبانند، سفره‌های آن چنانی پهن می‌کنند، وعده‌های دروغین می‌دهند و هزینه‌های میلیونی و میلیاردی می‌کنند به‌طور یقین دلیل بر نداشتن لیاقت آنها است.

 

فرماندار اهواز  نیز نسبت به این رویه کاندیداها انتقاد کرد و گفته است تبلیغات انتخاباتی خارج از محل‌های تعیین شده شهرداری و یا روی دیوارها و تابلوهای شهری، ممنوع است و پیگرد قانونی دارد. به گفته جمال عالمی نیسی نشستی با همه نامزدها برگزار و در این نشست الزامات قانونی درباره تبلیغات انتخاباتی به آنها گوشزد شده و مسائل مجاز و غیرمجاز تبلیغاتی تشریح شده است.