ه گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت آغاجاری با اعلام این خبر بیان نمود: کارشناسان این اداره با رمز گشایی مهندسی معکوس موفق به تعمیر کنترلرهای لرزش VC920 و دستیابی به دانش کنترل ارتعاشات ماشین آلات دوار شدند.   سید محسن دهبانپور در این رابطه عنوان کرد: پایش وکنترل […]

ه گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت آغاجاری با اعلام این خبر بیان نمود: کارشناسان این اداره با رمز گشایی مهندسی معکوس موفق به تعمیر کنترلرهای لرزش VC920 و دستیابی به دانش کنترل ارتعاشات ماشین آلات دوار شدند.

 

سید محسن دهبانپور در این رابطه عنوان کرد: پایش وکنترل ارتعاشات ماشین آلات دوار (Condition Monitoring) یکی ازپارامترهای مهم درزمان کارکرددستگاه می باشد، ازاینرو با توجه به اینکه تکنولوژی کنترلرهای لرزش و سیستم حفاظت کمپرسورهای گازی در انحصار چند کشور محدود از جمله آمریکا و آلمان می باشد، کارشناسان شرکت آغاجاری در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ودرسال جهش تولید با اتکا به دانش و تجربه، هم اندیشی و مشارکت مسئولانه با حداقل مستندات و پایش کارکرد کمپرسور موفق به استخراج و طراحی  اطلاعات مورد نظر شده  و این ادوات را در واحد جمع آوری وتزریق گاز امتزاجی رامشیر با رمزگشایی و مهندسی معکوس تعمیر نمودند.

 

رئیس نگهداری و تعمیرات افزود: کنترلر های لرزش واحد جمع آوری یک پکیج کامل دارای پردازنده ، منبع تغذیه و نمایشگر بوده که در ارتباط کامل با سیستم کنترل صنعتی ایستگاه می باشد و کار تبادل اطلااعات را انجام می دهد .

 

سیستم کنترلر های لرزش وظیفه پایش لرزش و ارتعاشات قسمتهای مختلف کمپرسور، گیربکس و الکتروموتور واحد جمع آوری را بر عهده  دارند،  بدین صورت که هر گونه ارتعاشی که دامنه و سرعت ان از حد مجاز فراتر باشد ابتدا بصورت آلارم به اپراتور اطلاع رسانی شده و در صورت برطرف نکردن ریشه آن چون کمبود خوراک ،پدیده سرج یا مشکلاتی چون استهلاک در تجهیزات مکانیکی چون چرخدنده ها و یاتاقانها اقدام به صدور فرمان توقف اضطراری می نماید .

 

وی با اشاره به قابلیت تعمیم این تجربه در دیگر کمپرسورهای مشابه گفت: تعمیر و راه اندازی  هرکدام از این ادوات در شرایط فعلی بیش از ١٠ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای شرکت در بر خواهد داشت .