عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دشت آزادگان گفت: طرح همیار طبیعت، به عنوان راهکاری جهت حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان عملیاتی شده است. به گزارش ایرنا سعید عوده زاده سه شنبه در نشست پیشگیری، برنامه ریزی و اطفای حریق این شهرستان بیان کرد: همیار طبیعت، عنوان طرحی […]

عصر خوزستان:

اجرای طرح همیار طبیعت برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی دشت آزادگان

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دشت آزادگان گفت: طرح همیار طبیعت، به عنوان راهکاری جهت حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان عملیاتی شده است.

به گزارش ایرنا سعید عوده زاده سه شنبه در نشست پیشگیری، برنامه ریزی و اطفای حریق این شهرستان بیان کرد: همیار طبیعت، عنوان طرحی است که در جهت استفاده از توان عمومی برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست و بر اساس نیازهای آموزشی شوراهای اسلامی، دهیاران، مجریان طرح‌ها، بهره‌برداران و سایر اقشار مختلف به اجرا گذاشته شده است.
 معاون هماهنگی  امور عمرانی فرماندار دشت آزادگان در ابتدای  این جلسه که به منظور جلوگیری از آتش سوزی و محافظت از منابع طبیعی برگزار شده بود افزود:با شروع فصل گرما و افزایش دما امکان بروز آتش سوزی در برخی جنگل ها و مراتع وجود دارد و نیاز است دستگاههای اجرایی ومتولی،اشراف و آمادگی کامل جهت جلوگیری از آتش سوزی را داشته باشند.

وی افزود : اطلاع رسانی و آموزش، امر بسیار مهم و تاثیر گذار در رعایت نکات ایمنی و مقوله حفاظت از جنگل ها و مراتع است که ادارات منابع طبیعی، آتش نشانی، محیط زیست نیاز است از تمام ارکان آموزشی و فرهنگ سازی خود در راستای جلوگیری از هرگونه آتش سوزی فعالیت مستمر آموزشی داشته باشند.
عوده زاده  در ادامه افزود : لزوم تشکیل اکیپ ویژه آتش نشانی و تجهیز تاسیسات آتش نشانی  امری ضروری است که شهرداری ها در این مورد باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: تعیین و ساماندهی راههای دسترسی و تعیین محل‌های بحرانی در جنگلها به ویژه جنگل ام الدبس این شهرستان برای خاموش کردن آتش احتمالی در این‌جنگل ضروری است. 

همه ساله در فصل گرما در خوزستان عرصه های طبیعی و جنگل های استان بر اثر گرما دچار آتش سوزی می شوند.

منبع: ایرنا