عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و عشایر این شهرستان گفت:به منظور جلوگیری از شیوع کرونا برگزاری هر گونه مراسم جشن و تجمع به مناسبت عید فطر در این شهرستان ممنوع است. امید صبری‌پور سه‌شنبه ، از مردم و سران شیوخ شادگان خواست […]

عصر خوزستان:

برگزاری هرگونه مراسم به مناسبت عید فطر در شادگان ممنوع است

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و عشایر این شهرستان گفت:به منظور جلوگیری از شیوع کرونا برگزاری هر گونه مراسم جشن و تجمع به مناسبت عید فطر در این شهرستان ممنوع است.

امید صبری‌پور سه‌شنبه ، از مردم و سران شیوخ شادگان خواست در تعطیلات پیش رو و عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع و برپایی جشن به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

وی افزود: با همکاری خوب مردم، در حال حاضر وضعیت بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان کنترل شده است و نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهشی دارد و امیدواریم شهروندان در عید فطر نیز با همکاری بیشتر به روند قطع این زنجیره کمک کنند.

سرپرست فرمانداری شادگان وضعیت شهرستان شادگان را نارنجی اعلام کرد گفت: امسال همزمان با عید فطر با اوج شیوع ویروس کرونا روبه‌رو هستیم و به همین دلیل از شهروندان خواسته می‌شود تا در خانه بمانند. 

صبری‌پور بیان کرد: مردم شهرستان شادگان دید و بازدیدهای عید فطر را به صورت مجازی برگزار کنند تا سلامتی را به جامعه و خانواده‌های خود هدیه دهند.

وی افزود: در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در تعطیلات عید فطر ، بار دیگر شاهد پیک‌ کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: انتظار می‌رود نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در شادگان جدی گرفته شود و اصناف در این ارتباط نیز همکاری لازم را داشته باشند تا روند کاهشی مبتلایان به کرونا در شهرستان شادگان ادامه یابد.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات کادر درمان اظهار داشت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و در این راستا بزرگان عشایر و سران طوایف در شهرستان برای مقابله با کرونا در مقطع کنونی نقش مهمی دارند.

صبری‌پور با بیان اینکه از شیوخ و سران عشایر انتظار می‌رود در زمینه کنترل شیوع کرونا همراهی بیشتری داشته باشند گفت: مقابله با گسترش این ویروس در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان شادگان نیازمند عزم جدی و راسخ است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده شود.

وی افزود:بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا محدودیت‌هایی متناسب با شرایط و وضعیت شهرستان شادگان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا برپایی مجالس جشن و شادی همراه با مدیحه سرایی و شعرخوانی به زبان عربی از جمله آیین‌های عشایر خوزستان در روز عید سعید فطر است که در سال‌های گذشته و پیش از شیوع کرونا باشکوه برگزار می‌شد.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز قرار دارد.

منبع: ایرنا