عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار شهرستان باوی گفت: روند بیماری و آمار مبتلایان در شهرستان ثابت و نسبت به هفته های گذشته بهتر شده است اما این سیر نزولی نباید باعث عادی انگاری مردم شود. منوچهر ورناصری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تشکر از همراهی خوب مردم شهرستان […]

عصر خوزستان:

فرماندار باوی: سیر نزولی مبتلایان، نباید باعث عادی‌انگاری مردم شود

اهواز – ایرنا – فرماندار شهرستان باوی گفت: روند بیماری و آمار مبتلایان در شهرستان ثابت و نسبت به هفته های گذشته بهتر شده است اما این سیر نزولی نباید باعث عادی انگاری مردم شود.

منوچهر ورناصری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تشکر از همراهی خوب مردم شهرستان در رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های مسوولان، اظهار داشت: با توجه به اینکه عید فطر را در پیش داریم از مردم انتظار می رود که در رعایت شیوه نامه های بهداشتی همکاری کرده و از دید و بازدیدهای عید پرهیز کنند.

وی افزود: روز گذشته جلسه ای در راستای جلوگیری از برگزاری مراسم عید فطر با تعدادی از بزرگان، افراد صاحب نفوذ و شیوخ طوایف برگزار کردیم و قرار شد این افراد با مردم صحبت کنند.

فرماندار باوی گفت: ما نیز از طریق مراجع مختلف، نصب بنر و تبلیغات محیطی فعالیت خود را دنبال می کنیم، همچنین سازمان صمت، نیروی انتظامی و بهداشت کار نظارت بر بازارها را انجام می دهد هر چند کار سختی است.

وی با بیان اینکه عمده مشکل و نگرانی ما بازار شیبان است افزود: با توجه به قیمت های مناسب مردم به این بازار هجوم می آورند و کنترل آن برای ما سخت شده است.

ورناصری در خصوص برگزاری مراسم نماز عید فطر بیان کرد: هر مکانی که برای برپایی نماز در نظر گرفته شود توسط نیروی انتظامی و کمک سپاه و بسیج رصد می شود تا از تجمع جلوگیری شود.

فرماندار باوی گفت: ما چون در وضعیت زرد هستیم، محدودیت چندانی نداریم اما رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تنها خواسته ما از مردم است.

وی به تعطیلی آرامستان های این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه چندین آرامستان محلی در شهرستان وجود دارد اداره کردن آنها سخت است ولی با این وجود نیروهای ما در مسیر منتهی به آرامستان ها مستقر هستند تا از ورود مردم جلوگیری شود همچنین از همشهریان عزیز انتظار داریم که در این زمینه با ما همکاری کنند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سفرهای برون شهری فارغ از هرگونه رنگ بندی شهرها از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت به همه نقاط کشور ممنوع است.

منبع: ایرنا