پایان خرید تضمینی کلزا در خوزستان
پایان خرید تضمینی کلزا در خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از پایان خرید تضمینی و توافقی دانه روغنی کلزا در خوزستان خبر داد. امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایان خرید دانه روغنی کلزا در استان خوزستان اظهار کرد: از ۲۰‌ فروردین‌ماه امسال خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خوزستان آغاز شد و عملیات خرید امروز […]


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از پایان خرید تضمینی و توافقی دانه روغنی کلزا در خوزستان خبر داد.

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایان خرید دانه روغنی کلزا در استان خوزستان اظهار کرد: از ۲۰‌ فروردین‌ماه امسال خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خوزستان آغاز شد و عملیات خرید امروز با خرید تضمینی و توافقی ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا به اتمام رسید.
وی با بیان اینکه عملیات خرید کلزا در مدت ۴۰ روز به صورت فشرده اجرایی شد، افزود: امسال خرید دانه روغنی کلزا توسط اداره‌کل غله، تعاون روستایی استان و بخش غیردولتی انجام شد.
جهان‌نژادیان عنوان کرد: علی‌رغم مشکلاتی که در بحث خشکسالی و کاهش بارش‌ها وجود داشت، امسال خرید تضمینی و توافقی دانه روغنی کلزا در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۷۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیرکشت دانه روغنی کلزا قرار گرفت، گفت: حدود ۶۰ درصد از دانه روغنی کلزا در خوزستان توسط دو کارخانه روغن‌کشی به صورت تضمینی و توافقی خریداری و به کارخانه‌ها حمل شده است. امسال همچنین برای نخستین بار، بخش خصوصی اقدام به خرید تضمینی و توافقی کلزا کرد و با خرید نقدی، باری از دوش دولت برداشت.
انتهای پیام