تلاش برای به حداقل رساندن خاموشی برق در خوزستان
تلاش برای به حداقل رساندن خاموشی برق در خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه مصرف برق بخش خانگی حداقل توقعی است که مردم در خوزستان دارند، گفت: آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد به دلیل مسائل پیش‌بینی نشده در تولید برق بخشی از نیروگاه‌های حرارتی بود. فاضل عبیات در حاشیه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران […]


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه مصرف برق بخش خانگی حداقل توقعی است که مردم در خوزستان دارند، گفت: آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد به دلیل مسائل پیش‌بینی نشده در تولید برق بخشی از نیروگاه‌های حرارتی بود.

فاضل عبیات در حاشیه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان در خصوص وضعیت تولید، توزیع و مصرف برق و آخرین تصمیمات در این حوزه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت بارش‌های اخیر، محدودیت‌های نیروگاه‌های برق‌آبی و محدودیت‌هایی که در تولید برق کشور وجود دارد، پایش وضعیت مصرف امری بسیار مهم است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز بحث‌هایی مربوط به مصرف، توزیع و تولید برق مورد بررسی قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: همه تلاش ما بر این مساله متمرکز است که در بخش مصرف خانگی از این پس قطعی برق نداشته باشیم. با مدیریتی که در زمینه تولید و توزیع برق خواهیم داشت در یکی دو روز آینده این امر محقق خواهد شد.
عبیات با بیان اینکه مصرف برق بخش خانگی حداقل توقعی است که مردم در خوزستان دارند، گفت: آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد به دلیل مسائل پیش‌بینی نشده در تولید برق بخشی از نیروگاه‌های حرارتی بود.
وی افزود: این امر یک برنامه سراسری بود و در خوزستان با توجه به دمای بالا، خاموشی‌ها بیشتر محسوس شد و البته ساعات این خاموشی‌ها در برخی از مناطق زیاد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم این موارد خاموشی در خوزستان به حداقل و حتی به صفر برسد.
عبیات بیان کرد: بر اساس دستور استاندار خوزستان اگر قرار است قطعی برق داشته باشیم، نباید شامل قطعی برق خانگی شود.
وی افزود: برخی از نیروگاه‌هایی که به صورت اختصاصی در اختیار شرکت نفت و شرکت متن هستند حدود ۳۴۰ مگاوات توان دارند و باید از ظرفیت این نیروگاه‌ها برای جبران کمبود برق استان خوزستان استفاده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: این نیروگاه‌ها حدود ۲۵۰ مگاوات تولید آزاد دارند که می‌توانند در اختیار شبکه برق استان خوزستان قرار دهند و به حل بخشی از مشکل برق خوزستان کمک کنند.
وی افزود: برخی از واحدهای تعدادی از نیروگاه‌های خوزستان مدتی است که در حال انجام تعمیرات اساسی هستند. تمام این واحدها تا پایان خردادماه باید وارد مدار شوند و برق تولید کنند.
انتهای پیام