عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- فرماندار ویژه دزفول گفت: ۲۱ طرح به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در این شهرستان کلنگ زنی یا بهره برداری شد. به گزارش ایرنا، علی فرهمندپور عصر دوشنبه در بیست و هفتمین آیین پویش ره سلامت در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: صحبت از دزفول، […]

عصر خوزستان:

۲۱ طرح به مناسبت روز دزفول، کلنگ زنی یا بهره برداری شد

دزفول- ایرنا- فرماندار ویژه دزفول گفت: ۲۱ طرح به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در این شهرستان کلنگ زنی یا بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، علی فرهمندپور عصر دوشنبه در بیست و هفتمین آیین پویش ره سلامت در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: صحبت از دزفول، صحبت از یک جغرافیا نیست، پایداری مردم دزفول سرفصل هایی دارد که اگر بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم باید از آن کتابها نوشت.
وی ادامه داد: خانواده هایی در دزفول وجود دارد که در جنگ تحمیلی ۲۶ شهید تقدیم کردند و فقط یکی از اعضای خانواده باقی مانده است.
فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: یک خانواده دیگر دزفولی در دوران مختلف انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم ۱۸ شهید تقدیم نظام کرده‌اند. 
وی افزود: در دوران دفاع مقدس الف دزفول برای حملات موشکی بود ولی اکنون الف دزفول در برترین تولیدات در سطح ملی و بین المللی مطرح است. 
فرهمندپور اظهارداشت: شرکت تولید دستگاه های پزشکی، دستگاه های کاتر و شوکر برق اتاق عمل، کارخانه تولید موبایل، کولر دوتیکه و شرکت فولاد تنها بخشی از تولیدات مردم دزفول است.
وی افزود: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس هم شهیدان را تشییع و هم از رزمندگان پشتیبانی می‌کردند. 

۲ درصد مردم دزفول در جنگ تحمیلی شهید شدند

امام جمعه دزفول نیز در این آیین گفت: امروز مردم دزفول به خود می‌بالند و با وجود از دست دادن شهدا، جانبازان، آزادگان و خرابی خانه‌ها در دوران جنگ احساس غم نمی‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با اشاره به دستور آیت اله قاضی به بازسازی خانه‌ها پس از هر خرابی افزود: برخی خانه‌ها سه بار در طول جنگ بازسازی می‌شد که با این تدبیر مردم هیچگاه شهر را خالی نکردند و جانانه ایستادند. 

وی ادامه داد: مردم دزفول در عین حال که استقامت می‌کردند شهر و دیار خود را نیز همزمان می‌ساختند و با وجود اینکه شهر دزفول مورد هجوم حملات موشکی قرار می‌گرفت، مغازه‌ها باز و زندگی در جریان بود.

امام جمعه دزفول با اشاره به شهادت ۸۹ نفر از مردم دزفول بواسطه اصابت یک گلوله توپ در جنگ تحمیلی گفت: افتخارات کنونی حاصل فداکاری و از جان گذشتگی همه مردم دزفول است.

وی با بیان اینکه دکترین مقاومت دزفول در دنیا جواب داده است، گفت: اگر غزه با مقاومت خود اسرائیل را به زانو درآورده به واسطه مقاومت بوده که خواستگاه آن دزفول است. 

حجت الاسلام قاضی دزفولی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست به واسطه خدمات بهداشتی درمانی که دزفول به بیماران شهرهای شمالی خوزستان، جنوب ایلام و لرستان ارائه می‌کند، داروخانه هلال احمر برای شهرهای شمالی خوزستان و شهرهای اطراف در این شهرستان راه اندازی شود.

وی به کمک‌های بی‌نظیر خیرین دزفول اشاره و بیان کرد: کمک‌های خیرین دزفول بی‌نظیر است به طوری که بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی توسط نیکوکاران ساخته شده و خدمات ارزنده ای در حوزه بهداشت و درمان ارائه کرده اند.
این آیین با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون استاندار خوزستان و سایر مسوولان استانی و محلی برگزار شد.
به پاس قدردانی از مقاومت و پایداری مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس، چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری، روز دزفول در تقویم ثبت شد.

منبع: ایرنا