در کمیته ساماندهی مطرح شد : جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در ایجاد و تاسیس مجتمع های صنفی
 
  در کمیته ساماندهی مطرح شد : جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در ایجاد و تاسیس مجتمع های صنفی

عصر خوزستان: در کمیته ساماندهی مطرح شد : جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در ایجاد و تاسیس مجتمع های صنفی    به گزارش اداره ارتباطات سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی جلسه کمیته ساماندهی با حضور بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و اعضا این کمیته تشکیل شد . بابک ربیعی رییس […]

عصر خوزستان:

در کمیته ساماندهی مطرح شد :
جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در ایجاد و تاسیس مجتمع های صنفی 

 

به گزارش اداره ارتباطات سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی جلسه کمیته ساماندهی با حضور بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و اعضا این کمیته تشکیل شد .

بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های مشاورزی در ابتدای این جلسه گفت  : طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ، ایجاد و تاسیس کلیه اماکن اعم از کارخانه ها ، کارگاه ها ، تعمیرگاه ها ، دکان ها که مخل آرامش و آسایش ساکنین باشد ، ممنوع است. که این قانون ، جلوگیری از ایجاد و تاسیس چنین واحدهایی را در وظایف شهرداری ها گنجانده و شهرداری ها موظفند که در صورت مشاهده و تایید مزاحمت ، این مشاغل را تعطیل کرده و اگر لازم باشد ، به خارج از شهر منتقل کنند.
ربیعی با اشاره به معضلات زیست محیطی این مشاغل اظهار کرد: حضور صنایع و کارگاه های مزاحم در بافت شهری و فعالیت آن ها در این بافت می تواند بر میزان آلودگی های زیست محیطی شهرها بیفزاید و خطرات ناشی از این آلاینده ها را بیشتر کند از جمله معضلات زیست محیطی می توان به ایجاد سر و صدا ، تجمع زائدات و ضایعات ، سد معبر ، گره ترافیکی ، پخش ذرات ، بوی نامطبوع ، ایجاد لرزش ، دود و آلودگی هوا ، خاک اشاره کرد که بر سلامت جسمی و روحی شهروندان و نیز سیمای شهرها اثرات سوء و نامطلوب دارند.
وی در ادامه به بعضی از راه کارهای مدیریتی در راستای ساماندهی این صنوف اشاره کرد و گفت :تعیین ضوابط خاص از جنبه های مختلف متراژ ، بهداشت ، تصفیه و آلودگی صوت ، هوا ، خاک ودر زمان صدور پروانه های کسب توسط اتحادیه ها و شهرداری و همچنین ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان مشاغل آلاینده ، جهت ایجاد انگیزه برای انتقال واحدها و کارگاه ها به خارج از شهر از جمله کارهایی است که می توان جهت سامندهی صنوف انجام  داد .
 ربیعی با اشاره به جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در ایجاد و تاسیس مجتمع های صنعتی گفت :بهترین راهکار شکوفایی در مدیریت شهری فعال سازی حوزه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار است .جذب سرمایه های بخش خصوصی در پروژه های شهرداری بهبود وضعیت اقتصادی شهر،کارآفرینی،خدمت رسانی و ارتقای سطح رفاه شهروندان را در پی خواهد داشت .
وی در ادامه به آموزش و فرهنگ سازی به عنوان یکی از عوامل مهم و موثر اشاره کرد و گفت :عدم وجود فرهنگ مشارکت و همکاری بین بخشی در میان دستگاه های متولی و اجرایی این مساله که در سایر امور به غیر از ساماندهی نیز خودنمایی می کند ، عملا روند اجرای طرح ها و پروژه های ساماندهی را کند کرده و گاه به تعطیلی می کشاند.
ربیعی در پایان گفت : ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم صیانت از حقوق شهروندان است که موجب زیبایی بصری و ایجاد آرامش بیشتر در شهر می شود  
امیدواریم تا با برنامه ریزی مدون , بلند مدت و آینده نگرانه و ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات و ارزیابی مستمر عملکرد به اولویت و هدف خود که همان جلب رضایت شهروندان است جامه عمل بپوشانیم .
در ادامه کلیه اعضا کمیته راهکارها وپیشنهادهای خود جهت ساماندهی صنوف و مشاغل ارائه دادند .

نویسنده خبر: ب. کریمی