عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – هفت پروژه آبرسانی با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال روز سه‌شنبه همزمان با سراسر کشور در مناطق محروم خوزستان به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا مدیرعامل آبفا خوزستان در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌های آبرسانی بیان کرد: این پروژه ها از طرح‌های مشارکتی بنیاد برکت که زیر مجموعه ستاد فرمان اجرایی فرمان امام(ره) […]

عصر خوزستان:

هفت پروژه آبرسانی در خوزستان به بهره‌برداری رسید

اهواز – ایرنا – هفت پروژه آبرسانی با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال روز سه‌شنبه همزمان با سراسر کشور در مناطق محروم خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مدیرعامل آبفا خوزستان در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌های آبرسانی بیان کرد: این پروژه ها از طرح‌های مشارکتی بنیاد برکت که زیر مجموعه ستاد فرمان اجرایی فرمان امام(ره) است و آبفای استان برای آبرسانی به مناطق روستایی اجرا شده‌اند.
محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۵۷ روستای خوزستان از آب شرب بهره‌مند شدند افزود: ۲۰ هزار نفر در این روستاها از نعمت آب شرب با کیفیت و سالم بهره‌مند شدند.
وی بیان کرد: با تامین اعتبار یکصد میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، توانستیم با جذب ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار این پروژه‌ها را در مناطق محروم به بهره‌برداری برسانیم و مشکل تامین آب ۵۷ روستای خوزستان برطرف شود.

کرمی نژاد ادامه داد: در استان خوزستان مناطق محرومی در شهرستان‌های شادگان و دشت آزادگان وجود دارد که از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تقاضا داریم در این زمینه کمک و تامین اعتبار کند تا بتوانیم آبرسانی به این روستاها را هم اجرایی کنیم.

مدیرعامل آبفا خوزستان به پروژه آبرسانی به منطقه بارانگرد از توابع باغملک اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی به روستای بارانگرد به طول ۱۲ کیلومتر با تامین لوله اجرایی می‌شود و با تامین آب از مال آقا به مخزن بارانگرد مشکل آب روستاهای این منطقه برطرف می‌شود

وی افزود: در شهر میداود از توابع باغملک نیز ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب باید اجرایی شود که ۹ کیلومتر آن انجام شده و سه کیلومتر باقی مانده است که در هفته جاری آغاز می‌شود و در تلاش هستیم تا پیش از شروع بارش‌ها چاه  منطقه صیدون از توابع باغملک را احداث کنیم.

منبع: ایرنا