عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- سرپرست فرمانداری ایذه از آغاز واگذاری ۲۳۳ پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر این شهرستان خبر داد و گفت: توزیع این پنل های خورشیدی با هماهنگی اداره امور عشایر و شرکت توزیع برق از امروز آغاز شد. حسن نبوتی یکشنبه در آیین واگذاری این پنل‌های خورشیدی اظهار داشت: شهرستان ایذه به واسطه شرایط […]

عصر خوزستان:

واگذاری ۲۳۳ پنل خورشیدی به عشایر ایذه آغاز شد

اهواز-ایرنا- سرپرست فرمانداری ایذه از آغاز واگذاری ۲۳۳ پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر این شهرستان خبر داد و گفت: توزیع این پنل های خورشیدی با هماهنگی اداره امور عشایر و شرکت توزیع برق از امروز آغاز شد.

حسن نبوتی یکشنبه در آیین واگذاری این پنل‌های خورشیدی اظهار داشت: شهرستان ایذه به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی از زمان‌های گذشته دارای جمعیت عشایری قابل توجهی بوده است و همچنان عشایر غیور بختیاری در این شهرستان زندگی می‌کنند.

سرپرست فرمانداری ایذه از برق به عنوان یکی از نیازهای اصلی این عشایر نام برد و گفت: به منظور حل مشکل تامین برق عشایر این شهرستان طرح واگذاری پنل‌های قابل حمل خورشیدی به ۲۳۳خانوار عشایر کوچ رو واجد شرایط با هماهنگی اداره امور عشایر و شرکت توزیع برق کلید خورد.

وی ادامه داد: برای تهیه این پنل های خورشیدی افزون بر ۲۳ میلیارد  ریال از سوی اداره امور عشایر و با همکاری شرکت توزیع برق استان خوزستان هزینه شد.

یک هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری ایذه کوچ رو هستند و برای گذران زندگی به مناطق ییلاقی و قشلاقی سفر می کنند همچنین حدود ۷۰۰ خانوار عشایری از شهرهای اطراف برای ییلاق و قشلاق از ایذه عبور می کنند.

جمعیت ییلاقی عشایر خوزستان ۳۸ هزار و ۵۳۷ نفر و جمعیت قشلاقی عشایر این استان بیش از ۱۴۰ هزار نفر است.

خوزستان حدود ۱۲ درصد از جمعیت عشایری کشور را در خود جای داده است.

شهرستان ایذه با بیش از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرق خوزستان واقع است.

منبع: ایرنا