رهاسازی ۳۰۰ هزار بچه‌ماهی بومی در تالاب بین‌المللی شادگان
رهاسازی ۳۰۰ هزار بچه‌ماهی بومی در تالاب بین‌المللی شادگان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از رهاسازی ۳۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی بومی برزم در تالاب بین‌المللی شادگان خبر داد. رحیم مجدمی با اشاره به رهاسازی ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی برزم در تالاب بین‌المللی شادگان اظهار کرد: این مراسم با حضور جمعی از مسئولان ادارات و جوامع محلی روستای صراخیه  بخش خنافره  برگزار […]


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از رهاسازی ۳۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی بومی برزم در تالاب بین‌المللی شادگان خبر داد.

رحیم مجدمی با اشاره به رهاسازی ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی برزم در تالاب بین‌المللی شادگان اظهار کرد: این مراسم با حضور جمعی از مسئولان ادارات و جوامع محلی روستای صراخیه  بخش خنافره  برگزار شد و حفظ ذخایر آبزی و توانمندسازی جوامع محلی از اهداف پروژه رهاسازی بچه ماهی در تالاب بین‌المللی شادگان است.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی هدف از این کار را افزایش ذخایر آبزی، توانمندسازی جوامع محلی از نظر اقتصادی و تامین معاش و افزایش توان تولید پروتئین جامعه عنوان کرد و افزود: بچه ماهی‌های رهاشده متناسب با محیط شرایط محلی این شهرستان است و در تلاش هستیم که تالاب بین‌المللی شادگان محل امنی برای رشد و تکثیر بچه ماهی‌ها باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان تصریح کرد: این گونه طرح‌ها در گذشته نیز انجام شده و نتایج خوبی داشته است و از جوامع محلی انتظار داریم در نگهداشت و حفاظت از  تالاب‌ها تلاش کنند.
وی با اشاره به صید غیرقانونی با استفاده دستگاه الکتروشوکر گفت: متاسفانه چند سالی است که این گونه صیدها در آب‌های تالاب‌ها به صورت غیرقانونی صورت می‌پذیرد که اثرات زیانباری بر آبزیان و خصوصا تالاب‌ها داشته است و باعث کاهش ذخایر آبی شده است. به منظور برخورد با افراد متخلف، از مردم و جوامع محلی در تالاب‌ها می‌خواهیم در این زمینه با نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شادگان همکاری داشته باشند.
انتهای پیام