در نشست مشترک فرمانده نیروی انتظامی اهواز و رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری مطرح شد :  لزوم هم افزایی دستگاه های خدمت رسان جهت رفع معضل سد معبر
 
  در نشست مشترک فرمانده نیروی انتظامی اهواز و رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری مطرح شد :  لزوم هم افزایی دستگاه های خدمت رسان جهت رفع معضل سد معبر

عصر خوزستان: در نشست مشترک فرمانده نیروی انتظامی اهواز و رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری مطرح شد :  لزوم هم افزایی دستگاه های خدمت رسان جهت رفع معضل سد معبر  بابک رییعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری در این نشست ،سد معبر را یکی از معضلات جدی شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: افرادی که […]

عصر خوزستان:

در نشست مشترک فرمانده نیروی انتظامی اهواز و رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری مطرح شد : 
لزوم هم افزایی دستگاه های خدمت رسان جهت رفع معضل سد معبر 

بابک رییعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری در این نشست ،سد معبر را یکی از معضلات جدی شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: افرادی که سد معبر می‌کنند در حقیقیت حقوق دیگران را زیر پا گذاشته و به حریم آنها تجاوز می‌کنند که این خود در قانون نوعی جرم محسوب می‌شود.

وی گفت : معضل سد معبر یکی از دغدغه های مدیریت شهری است که حل و رفع این معضل به تنهایی توسط شهرداری امکان پذیر نیست و بدون حضور پلیس و دستگاه قضایی نمی توان با این پدیده روبه رو شد .

وی در ادامه این نشست گفت :برای مقابله با پدیده دستفروشی ، وانت بارها و سد‌معبرکنندگان، علاوه بر از بین بردن ریشه های ایجاد آن از طریق ایجاد بسترهای لازم جهت اشتغال آنان، اقدامات قانونی‌شهرداری‌ها، نیاز به حمایت دستگاه‌های قضایی نیز وجود دارد و در کنار همه این‌ها فرهنگسازی و ایجاد بستر تعامل با شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد .
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری  با اشاره به عرضه وکشتار غیرمجاز دام در برخی از مناطق شهر اهواز اظهار داشت: با توجه به خطراتی که این نوع از عرضه گوشت دام برای سلامت شهروندان به همراه دارد، امید است که با همکاری سایر ارگان ها و در راستای حفظ حقوق عامه ،از فعالیت انها جلوگیری شود .

پس از آن سرهنگ دالوند فرمانده نیروی انتظامی اهواز سد معبر را عامل تضییع حقوق شهروندان و مخدوش شدن چهره شهر دانست و خاطرنشان کرد:رفع مستمر سدمعبر لازم است و در کنار فرهنگ سازی، برخورد قاطعانه، استمرار و ابزار قانونی نیز باید در دستور کار قرار داشته باشد تا این موضوع برای هیمشه نهادینه شود.
وی ضمن تاکید بر حفظ معیشت دستفروشان، جمع آوری شان را ملزم به ساماندهی مناسب به شیوه ای که کمترین آسیب را از این جابجایی متحمل شوند دانست.
فرمانده نیروی انتظامی اهواز در خصوص عرضه کنندگان غیر مجاز دام زنده گفت : در راستای حفظ بهداشت محیطی و رعایت حقوق شهروندان و همچنین جلوگیری از بیماری های مشترک ،ضمن ایجاد فضاهای مناسب جهت عرضه دام و ذبح بهداشتی باید از هرگونه عرضه غیر مجاز دام و کشتار ممانعت و با عرضه کنندگان در محل های غیر مجاز ،شوارع و خیابان ها برخورد قاطع و در چارچوب قوانین صورت گیرد .

نویسنده خبر: ب. کریمی