عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ۸۰ گروه دامپزشکی بر کشتار دام به مناسبت عید سعید قربان در نقاط مختلف خوزستان نظارت دارند. دکتر مصطفی کنارکوهی روز دوشنبه ، افزود:این گروه‌ها در قالب ۳۸ گروه ثابت و ۴۲ گروه سیار نظارتی در سطح خوزستان از ساعت هفت تا ۱۳ خدمت‌رسانی می‌کنند. وی گفت: علاوه […]

عصر خوزستان:

۸۰ گروه دامپزشکی خوزستان بر کشتار دام درعید قربان نظارت دارند

اهواز – ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ۸۰ گروه دامپزشکی بر کشتار دام به مناسبت عید سعید قربان در نقاط مختلف خوزستان نظارت دارند.

دکتر مصطفی کنارکوهی روز دوشنبه ، افزود:این گروه‌ها در قالب ۳۸ گروه ثابت و ۴۲ گروه سیار نظارتی در سطح خوزستان از ساعت هفت تا ۱۳ خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: علاوه بر نظارت بهداشتی بر عرضه و ذبح دام‌ها، نظارت شرعی نیز صورت می‌گیرد و ۲۶ ناظر ذبح شرعی نیز در این زمینه فعال خواهند بود.
وی ادامه داد: خریداران دام‌ قربانی می‌توانند با مراجعه به گروه‌های مستقر در میدان‌های عرضه دام و کشتارگاه‌ها از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

کنارکوهی افزود: رعایت نکردن مسایل بهداشتی و کشتار دام در منزل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت و تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد از این رو از شهروندان درخواست می‌کنیم تا کشتار دام‌ قربانی خود را با نظارت دامپزشکی انجام دهند.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: همه کشتارگاه‌های دام در سطح خوزستان در روز عید سعید قربان آماده ارایه خدمات بوده و به شهروندان توصیه می‌شود به منظور رعایت مسایل بهداشتی و زیست محیطی دام‌ را برای قربانی به کشتارگاه انتقال دهند و پس از تایید بهداشتی لاشه توسط بازرسان مستقر در کشتارگاه به استفاده از آن اقدام کنند.

براساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه ۳۰ تیر۱۴۰۰ روز عید قربان است.

منبع: ایرنا