عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۵۴ تقاضا برای دریافت تسهیلات کرونا در این شهرستان ثبت شده است، گفت: ۲۲۸ میلیارد ریال از مجموع ۳۷۳ میلیارد ریال تقاضای تسهیلات در دزفول پرداخت شده است. به گزارش ایرنا مجتبی ظفری روز سه […]

عصر خوزستان:

۲۲۸ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در دزفول پرداخت شد

دزفول – ایرنا – رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۵۴ تقاضا برای دریافت تسهیلات کرونا در این شهرستان ثبت شده است، گفت: ۲۲۸ میلیارد ریال از مجموع ۳۷۳ میلیارد ریال تقاضای تسهیلات در دزفول پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا مجتبی ظفری روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول در سالن همایش‌های فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به تمدید فرصت ثبت نام برای ارائه تسهیلات کرونا افزود: تسهیلات کرونای یادشده در شهرستان دزفول برای اشتغال سه هزار و ۶۱۱ نفر است.

وی با اشاره به پیگیری شخص استاندار خوزستان برای پرداخت تسهیلات کرونا افزود: برخی بانک‌ها برای اعطای این تسهیلات سخت‌گیری می‌کنند که از آنها انتظار می‌رود همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول از پرداخت یکهزارو ۷۶۶ فقره تسهیلات تا پایان تیرماه به متقاضیان خبر داد و گفت: بانک ملی ۷۴۶ مورد از یکهزار و ۱۸۴ تقاضا برای تسهیلات را پرداخت کرده و بانک ملت ۳۳۳ مورد از ۶۱۵ تقاضا، بانک صادرات ۱۲۹ مورد از ۱۷۵ تقاضا، بانک شهر ۱۶ مورد از ۳۰ تقاضا، بانک رفاه ۵۹ مورد از ۷۳ تقاضا، تجارت ۱۱۷ مورد از ۱۳۵ تقاضا، پاسارگاد ۳۲ مورد از ۷۰ تقاضا، پارسیان ۲۳ مورد از ۵۴ تقاضا، بانک آینده ۸۸ مورد از ۱۲۷ تقاضا، اقتصاد نوین ۱۹ مورد از ۴۹ تقاضا و بانک انصار ۲۰ مورد از ۲۱ تقاضای خود را پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۰ کارآفرین شهرستان در سامانه جشنواره ملی کارآفرینان برتر ثبت نام کرده‌اند، افزود: کارآفرینان خوبی در سطح شهرستان دزفول فعالیت دارند برای مثال کارآفرین شرکت قارچ جلگه دزفول به عنوان کارآفرین برتر کشوری شناخته شده است.

ظفری گفت: مهلت پرداخت تسهیلات کرونا تا پایان شهریورماه تمدید شده و متقاضیان ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا می توانند با مراجعه به سامانه کارا به آدرس www.kara.mcls.gov.ir جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

وی خواستار ثبت اطلاعات اشتغال از سوی ادارات مختلف در سامانه رصد اشتغالزایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و افزود: امسال جهاد کشاورزی فقط چهار نفر، کمیته امداد ۹ نفر و صندوق کارآفرینی امید ۲۹ نفر را در سامانه ثبت کرده اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با اشاره به مشوق‌های اشتغالزایی گفت: درصورتیکه سرمایه گذاران و کارفرمایان، افراد بیکار با تحصیلات لیسانس به بالا را استخدام کنند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدت ۲ سال ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را به آنها پرداخت می‌کند.

وی افزود: در صورت استخدام افراد با تحصیلات حداقل دیپلم، در صورت داشتن شرایط لازم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدت یک سال معادل ۳۰ درصد حداقل حقوق و یارانه دستمزد به کارفرمایان پرداخت می‌کند.

ظفری بیان کرد: متقاضیان طرح‌های مذکور برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دزفول مراجعه کنند.

موانع تولید در شهرک‌های صنعتی دزفول برداشته شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان دزفول نیز با اشاره به مشکلات زیرساختی این شهرک‌ها گفت: تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره ۲ احداث شده ولی این شهرک در طول روز فقط سه ساعت آب دارد.

عباس لوریان شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مایه دلگرمی صنعتگران دانست و افزود: انتظار می‌رود در راستای تحقق شعال رهبر معظم انقلاب مشکل آب شهرک صنعتی شماره ۲ برطرف شود چراکه کمبود آب، واحدهای تولیدی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: یک صنعت بزرگ در هر هکتار ۱۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند در حالیکه در همین مساحت در شهرک‌های صنعتی بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود از این رو باید به شهرک‌های صنعتی توجه ویژه‌ای شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز در این نشست اظهارداشت: ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی و ۲۹ میلیارد ریال در حوزه گردشگری در شهرستان دزفول پرداخت شده است.

مهدی چناری افزود: متقاضیان حوزه صنایع دستی برای دریافت تسهیلات تا ۱۰ مردادماه فرصت دارند.

رفع مشکلات زیرساختی حوزه صنعت دزفول در دستور کار است

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به وجود چهار شهرک صنعتی در این شهرستان گفت: ظرفیت این شهرک‌ها تکمیل شده و در حال حاضر ۱۵۰ متقاضی با طرح و سرمایه داریم.

امید فخرمجدیان با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان دزفول افزود: مسوولان شهرستان دزفول شرایط را برای سرمایه گذاری در این شهرستان مهیا کرده‌اند و از سرمایه گذاران به صورت حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی در حوزه صنعت شهرستان دزفول در دستور کار است، ادامه داد: کارخانه کربن بلک برای طرح توسعه خود سه هکتار زمین نیاز دارد که در تلاشیم این زمین را مهیا کنیم.

روسای بانک‌های حاضر در نشست شورای اشتغال نیز گزارشی از عمکرد خود در زمینه ارائه تسهیلات بانکی ارائه دادند.

منبع: ایرنا