عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان با بیان اینکه مردمی که خواسته صنفی داشتند با هوشیاری  صف خود را از مخالفان جدا کردند، گفت: بخشی از خواسته های مردم خوزستان در اعتراضات اخیر درست و به حق بود. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: بخشی  دیگر […]

عصر خوزستان:

استاندار: مردم استان با هوشیاری صف خود را از مخالفان جدا کردند

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان با بیان اینکه مردمی که خواسته صنفی داشتند با هوشیاری  صف خود را از مخالفان جدا کردند، گفت: بخشی از خواسته های مردم خوزستان در اعتراضات اخیر درست و به حق بود.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: بخشی  دیگر از مسایل پیش آمده هم به دلیل فشارهای مخالفان نظام بود که در پشت صحنه هستند و سعی دارند به هر اتفاقی دامن بزنند.

وی اضافه کرد: مردم خوزستان در اعتراضات حق داشتند زیرا تعدادی از  مشکلات از قبیل مسائل کارگری، اشتغال، وضعیت آب آشامیدنی و فاضلاب و… در استان انباشته شده و به مردم فشار آورده است ، مردم هم حق دارند انتقاد خود به این مشکلات را بیان کنند.

وی افزود: خوشبختانه پس از این مسایل به وجود آمده برای خوزستان، نهادهای انقلابی از ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان،ستاد نیروهای مسلح و… برای حل مشکلات خوزستان پای کار آمدند.

استاندار خوزستان بیان کرد: با مصوبه ای که حدود ۱۰ روز گذشته از سوی دولت برای خوزستان در نظر گرفته شد، ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به استان کمک و مقرر شد که ۱۵ درصد از اعتبارات تنش آبی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به این استان تعلق گیرد.

وی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ازاین اعتبارات مربوط به باقیمانده مطالبات کشاورزان خوزستان در سیل فروردین ماه ۹۸ بود که مصوب و پرداخت شد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: بخشی دیگر که حدود چهار هزار میلیارد ریال است مربوط به بحث  تنش آبی، پروژه های آبفا و پروژه های آب و برق است و چهار هزار میلیارد ریال دیگر نیزبرای تکمیل سدهای چوئبده و مارد تخصیص یافته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه متاسفانه امسال با وجود خشکسالی الگوی کشت تابستانه رعایت نشد بیان کرد: دلیل عدم رعایت الگوی کشت به این دلیل است که کشاورزان سال ها در خوزستان کشت برنج داشته اند و تغییر الگوی کشت برای کشاورزان سخت است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهوری به خوزستان گفت: در این سفر قرار شد دبی آب رودخانه کرخه به همین روند با رهاسازی آب از سد کرخه ادامه یابد و در اواخر مهر ماه و یا اوایل آبان ماه، بخشی از کمبود کرخه را از سد سیمره جبران کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه رئیس جمهوری منتخب دیدگاه بسیار مثبتی دارند و حل مشکلات خوزستان از دغدغه های ایشان است.

سلیمانی دشتکی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت بازار مرغ در خوزستان بیان کرد: کسری فعلی مرغ در بازار استان از طریق توزیع مرغ منجمد برطرف می شود، تا کنون ۵۰۰ تن مرغ منجمد به خوزستان اختصاص داده شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به سهمیه در نظرگرفته شده برای استان، می توانیم روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ منجمد را در استان توزیع کنیم تا در کوتاه مدت نیاز موجود برطرف شود ودر ۲ آینده شاهد افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ تنی تولید مرغ در خوزستان باشیم .

در پی خشکسالی و تنش آبی در خوزستان به دلیل کاهش آورد آب در پشت سدها و رودخانه های استان در هفته گذشته مردم خوزستان به ویژه قشر دامدار و کشاورز که دام و زمین های زراعی آن ها در این شرایط در معرض نابودی است با اعتراض نگرانی خود را از این شرایط نشان دادند.

تیم های مختلفی از مسئولان کشوری برای حل مشکل کم آبی به خوزستان سفر کرده و مصوبات و اعتبارات خوبی برای رفع مشکل آبرسانی در استان مصوب کردند.

منبع: ایرنا