عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – آیین تحلیف اعضا، و انتخاب هیات رییسه ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای خرمشهر و مینوشهر روز پنجشنبه برگزار شد. به گزارش ایرنا با رای گیری انجام شده  عبدالنبی پورخلف با پنج رای، مسعود فرحانی با ۶ رای و ایوب رنجبر با ۶ رای به ترتیب به عنوان رییس، نایب […]

عصر خوزستان:

آیین تحلیف و انتخاب هیات رییسه شورای شهرهای خرمشهر و مینوشهر برگزار شد

آبادان – ایرنا – آیین تحلیف اعضا، و انتخاب هیات رییسه ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای خرمشهر و مینوشهر روز پنجشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا با رای گیری انجام شده  عبدالنبی پورخلف با پنج رای، مسعود فرحانی با ۶ رای و ایوب رنجبر با ۶ رای به ترتیب به عنوان رییس، نایب رییس و منشی شورای اسلامی شهر خرمشهر، و مسعود فرحانی، فاطمه اسعدی و ایاد فرحانی پارسا هر کدام با سه رای به ترتیب به عنوان رییس، نایب رییس و منشی شورای اسلامی شهر مینوشهر برای یک سال انتخاب شدند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در آیین انتخاب هیات رییسه شورای اسلامی شهر خرمشهر که در محل فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه شورای شهر پارلمان شهری است و نباید شان خود را به شهرداری تقلیل دهد، گفت: این شورا طبق قانون ۳۰ وظیفه بر عهده دارد که نباید توجه به یک وظیفه آن را از دیگر وظایفه خود غافل کند.
محمدحیدری بیان کرد: شورای اسلامی شهر خرمشهر باید دارای برنامه باشد و بر اساس برنامه و نه طبق سلیقه و نظر شخصی اقدام کند.
وی افزود: خرمشهر به لحاظ منابع درآمدی به شرط درست مصرف کردن نه تنها کمبودی ندارد بلکه می‌توان از منابع آن برای توسعه و آبادانی بهره برد و اسناد و مدارکی در دست است که نشان از هدر رفت منابع در این شهرستان دارد.
فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد:در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، میزان مشارکت مردم خرمشهر ۵۱ درصد بود و نوع انتخاب نشان از دشمن شناسی و بصیرت آنها دارد.
حیدری به بازشماری هشت صندوق اخذ رای انتخابات شورای اسلامی شهر خرمشهر بنا به تصمیم هیات نظارت خوزستان اشاره کرد و گفت: شمارش کنندگان صندوق‌ها هیچ کدام خرمشهری نبودند و بازشماری این صندوق‌ها نشان داد که مشکلی در روند انتخابات وجود نداشته و فرآیند انتخابات مثبت بوده است.
 امام جمعه خرمشهر نیز در این آیین گفت: اعضای شورا وکیل حزب، جناح یا پیمانکار خاص نیستند بلکه نمایندگان و وکلای مردم هستند و از آنها می‌خواهیم به کسی اجازه اعمال نفوذ در امور شورا را ندهند.
حجت‌الاسلام محمد جواد عادل پور، بر لزوم شفافیت، پاسخگویی، نظارت همه جانبه و اصلاح ساختار توسط شورا تاکید کرد و افزود: ساختار شهرداری معیوب است و اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات هنگفتی به شهرداری خرمشهر تزریق شده اما شرایط اکنون نابسامان بوده دلیل بر این است که به تغییر ساختار نیاز دارد.
وی ادامه داد: تغییر ساختار تنها به تغییر شهردار محدود نمی‌شود و به طور قطع هزینه‌هایی را نیز در پی خواهد داشت و برای تغییر ساختار باید از حراست شروع شود.
امام جمعه خرمشهر سوء مدیریت و بی‌تفاوتی را عامل مشکلات امروز شهرداری خرمشهر بیان کرد و افزود: نخبگان باید ساختار شهرداری را کاوش کنند و شورا را به پاسخگویی بکشانند و هم شورا و هم نخبگان با نظارت می‌توانند باعث تغییر امور شوند.

رییس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این آیین بر طولانی شدن روند حسابرسی شهرداری خرمشهر گفت: در شورای پنجم حسابرسی درخواست شد و هیات بازرسی ۶ ماه در خرمشهر مستقر شد اما نتیجه حسابرسی‌ها اعلام نشد.
فاخر ربیعی با اشاره به مشکلات در دوره‌های پیشین شورای اسلامی شهر خرمشهر بیان کرد: مشکلات امروز خرمشهر ریشه در دوره‌های گذشته دارد چرا که این مشکلات به دوره پنجم رسید و بر دوره ششم نیز تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: ایرنا