عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۱۶ هزار و ۷۰۰ لیتر روغن تشویقی در۲ هفته گذشته بین رانندگان حمل کالاهای اساسی در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) توزیع شد. غلامعباس بهرامی‌نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:با توجه به حجم وسیع ورود […]

عصر خوزستان:

توزیع ۱۶هزار و۷۰۰ لیتر روغن تشویقی بین رانندگان دربندر امام خمینی(ره)

اهواز – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۱۶ هزار و ۷۰۰ لیتر روغن تشویقی در۲ هفته گذشته بین رانندگان حمل کالاهای اساسی در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) توزیع شد.

غلامعباس بهرامی‌نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:با توجه به حجم وسیع ورود کالاهای اساسی به بندر امام خمینی(ره)، اجرای طرح‌های تشویقی در دستور کار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و این اداره کل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها در راستای جذب حداکثری رانندگان برای جابه‌جایی کالاهای اساسی است، افزود: در این راستا توزیع یک جفت لاستیک با نرخ دولتی و روغن تشویقی به رانندگان حمل کالاهای اساسی از پایانه بار بندر امام از ۲ هفته گذشته آغاز شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: تخصیص روغن تشویقی به تمامی رانندگان حمل کالاهای اساسی از مبدا این بندر انجام می‌شود.

بهرامی نیا، با اشاره به دریافت یک جفت لاستیک تشویقی به رانندگان پایانه بار بندرامام خمینی (ره) افزود: رانندگانی که حداقل تعداد پنج فقره بارنامه مربوط به حمل گندم، کنجاله سویا و جو مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از مبدا بندر امام(ره) به تمام نقاط کشور با مجموع مسافت چهار هزار کیلومتر دارند، می‌توانند با مراجعه به پایانه بار بندرامام خمینی (ره) نسبت به دریافت یک جفت لاستیک با نرخ دولتی اقدام کنند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون از قطب‌های مهم حمل و نقل است.این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا