مربی تیم کشتی فرنگی ایران با ابراز رضایت از عملکرد تیم در المپیک توکیو، گفت: متاسفانه در کاروان المپیک ایران تمام فشارها روی کشتی است و همین نیز باعث افزایش استرس کشتی‌گیران می‌شود. لقمان رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو، اظهارکرد: به نظر من اگر در برخی […]


مربی تیم کشتی فرنگی ایران با ابراز رضایت از عملکرد تیم در المپیک توکیو، گفت: متاسفانه در کاروان المپیک ایران تمام فشارها روی کشتی است و همین نیز باعث افزایش استرس کشتی‌گیران می‌شود.

لقمان رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو، اظهارکرد: به نظر من اگر در برخی کشتی‌ها کمی خوش‌شانس‌تر بودیم، حداقل باید چهار مدال کسب می‌کردیم. به طور مثال در سنگین وزن واقعا گروه امین میرزازاده سخت بود و در گروه لوپز دارنده چهار مدال المپیک قرار گرفت که اگر در آن گروه بود، کار آسان‌تری داشت زیرا قبلا تمام کشتی‌گیران این گروه را در رقابت‌های قبلی برده بود. پس اگر در آن گروه بود، راحت فینالیست می‌شد. همچنین در کشتی آقای ساروی و ارمنستان، کمی ناداوری شد و در حالی که کشتی‌گیر ما برده بود، یک اخطار جا به جا دادند که اگر به این صورت نبود، ساروی فینالیست می شد. به هر حال اگر این اتفاقات رخ نمی داد، المپیک توکیو می توانست دوباره یکی از المپیک های رویایی کشتی فرنگی شود. هر چند بعد از سه طلای المپیک لندن، المپیک توکیو نیز بی‌سابقه‌ترین المپیک برای کشتی فرنگی است.
وی در ادامه نیز درباره حذف نجاتی در مبارزه نخست خود در المپیک، گفت: میدان المپیک با هر میدانی متفاوت است و دیدید که حسن یزدانی هم در فینال المپیک شکست خورد یا محمدیان کشتی‌گیر آزادکار و مدال‌آور ایران، در المپیک توکیو یک دور کشتی گرفت و حذف شد. حتی برخی کشتی‌گیران خارجی و مدال‌آور هم به همین صورت بودند. به هر حال در المپیک حتی نمی‌توان گفت چون فلان ورزشکار کم تجربه بوده، حذف شده است زیرا سطح مسابقات بالا است و طبیعتا استرس ایجاد می‌شود و در کار ورزشکار تاثیرگذار است. ضمن اینکه متاسفانه در کاروان المپیکی ایران تمام فشارها روی کشتی است و استرس کشتی‌گیران زیاد می شود. مگر نجاتی چند سال دارد؟ او یک فرنگی‌کار ۲۳ ساله است و طبیعتا دچار استرس می شود.
مربی خوزستانی تیم‌ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: میانگین تیم کشتی فرنگی ایران ۲۳ سال است و این نفرات تا دو المپیک دیگر نیز می توانند کشتی بگیرند. تیم فوق العاده جوانی داریم که بهترین نتایج هم گرفته شد. خوشبختانه کشتی فرنگی روز به روز در استان های مختلف رو به رشد است و اکنون در هر وزنی چند نفر خوب داریم که اگر نفرات فعلی کمی تنبلی کنند، نفراتی هستند که جایگزین شوند. آن قدر پتانسیل کشتی فرنگی رو به افزایش است و کشتی‌گیران با عشق و علاقه کار می کنند که جای خوشحالی دارد و مطمئنا در مسابقات جهانی آینده خیلی بیشتر از تیم‌ملی ایران خواهید شنید.
وی با بیان این که از عملکرد تیم ملی در توکیو راضی بودیم، افزود: البته انتظار ما باتوجه به کاری که شده بود و توانایی که از کشتی گیران سراغ داشتیم، خیلی بیشتر بود و انتظار داشتیم، هر پنج نفر طلا بگیرند. حتی نمی توانستیم قبل از المپیک بگوییم شانس کدام نفر تیم برای رسیدن به مدال کمتر است. ضمن این که هیچ کدام از کشتی‌گیران ما، مبارزه خود را به کشتی‌گیر ضعیف یا به صورت یک طرفه واگذار نکرد. فرنگی کاران ما با تمام توان کشتی گرفتند، هرچند تاکید می کنم خواسته ما به ویژه آقای بنا بیشتر از این بود و انتظار او از تمام نفرات تیم، گرفتن مدال و حتی مدال طلا بود.
رضایی درباره طلای محمدرضا گرایی نیز گفت: او خیلی علاقه‌مند و خیلی اراده داشت. او حتی به ما گفت که از ۲ سال پیش، رنگ مدالم را روی ساعت ۱۴ تنظیم کرده بودم که به من می گفت “آقای گرایی قهرمانی المپیک تو را تبریک می‌گویم”؛ یعنی گرایی دو سال تمام با چنین برنامه و هدفی تمرین کرده، خوابیده و بیدار شده است. یعنی او کسب طلای المپیک را در خود می دیده است. در هر صورت نتایج خوبی کسب شد، هر چند دوست داشتیم، دل مردم را بیشتر شاد کنیم.
وی در پایان نیز بیان کرد: در خوزستان، شرکت های بسیاری چون نفت، ملی حفاری، پتروشیمی و فولاد داریم اما متاسفانه یک تیم خوب کشتی فرنگی در لیگ برتر ایران نداریم، البته مسئولان خوزستان نمی خواهند که تیم خوبی داشته باشند. از این مسئولان می خواهم وقتی این رشته این قدر استعداد دارد از آن حمایت کنند و تیم بدهند تا کشتی‌گیران خوزستان، هم جذب این تیم ها شوند و هم از نظر مالی در شرایط بهتری قرار بگیرند. ضمن این که تیم داری در لیگ برتر باعث افزایش انگیزه آن‌ها می شود. اگر مسئولان تیم داری کنند، قول می دهم در المپیک بعدی، می توانیم فقط در کشتی، پنج شش نماینده داشته باشیم. مسئولان خوزستان باید پای کار بیایند و فقط موقع مسابقات از ورزشکاران خود سراغ نگیرند تا ورزش کشتی پیشرفت کند. 
انتهای پیام