استاندار خوزستان گفت: اقناع‌سازی اصحاب رسانه و کمک کردن به جداسازی صف مردم از دشمنان در حوادث اخیر خوزستان بسیار موثر بوده است.  قاسم سلیمانی‌دشتکی در آیین تجلیل از خبرنگاران که امروز ۱۷ مردادماه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای‌ نظام به ویژه شهدای رسانه اظهار کرد: خبرنگاران […]


استاندار خوزستان گفت: اقناع‌سازی اصحاب رسانه و کمک کردن به جداسازی صف مردم از دشمنان در حوادث اخیر خوزستان بسیار موثر بوده است. 

قاسم سلیمانی‌دشتکی در آیین تجلیل از خبرنگاران که امروز ۱۷ مردادماه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای‌ نظام به ویژه شهدای رسانه اظهار کرد: خبرنگاران یادگاران شهدای رسانه هستند و همه مسوولان نیز باید رهرو راه شهدا باشند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیش بینی کرده بودیم که مراسم خوبی برای اصحاب رسانه برگزار کنیم تا از خبرنگاران و اصحاب رسانه تجلیل کنیم اما در هفته های اخیر وضعیت کرونا بسیار وخیم شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به دلیل بالا بودن آمار ابتلا به کرونا در خوزستان تصمیم گرفته شد مراسم روز خبرنگار به شکل مجازی برگزار شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در بدترین شرایط ممکن من به عنوان استاندار خوزستان الزاما منصوب شدم، گفت: وقتی آمدم با سیل عظیم مشکلات در خوزستان مواجه شدم. در آن زمان مشکلات ساختاری در سیستم اداری، مشکلات بنیادی در سیستم عمرانی و مشکلات قومی، مشکلات امنیتی و مسایل مرزی در استان وجود داشت.

وی با بیان اینکه انباشت مشکلات در خوزستان به حدی بود که هر آن منتظر یک جرقه بودیم، گفت: ساختار اداری در خوزستان اشکال دارد. وقتی به استان آمدم ۵۳ مشاور در استانداری وجود داشت و مجبور شدم احکام این مشاوران را لغو کنم و در این زمینه تر و خشک باهم سوخت.

استاندار خوزستان ادامه داد: وقتی به استان آمدم، برخی از مدیران در استان سنخیت کاری نداشتند و از این رو به آن ها گفتیم که محترمانه به سر کار خود بازگردند.

سلیمانی دشتکی افزود: در آن زمان ترک تشریفات در خوزستان یک رویه شده بود. ترک تشریفات طالع فاسد دارد و از این رو ترک تشریفات را کنار گذاشتیم و خط قرمز روی آن کشیدیم.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران افراد متعهد، مخلص و سکان دار جامعه هستند، گفت: اقناع‌سازی اصحاب رسانه و کمک کردن به جداسازی صف مردم از دشمنان در حوادث اخیر خوزستان بسیار موثر بوده است. 

استاندار خوزستان بیان کرد: در بحران اخیر آب، پدیده ای در استان به وجود آمد که مشکلات جدی را حادث کرد. در این زمینه همچنین الگوی کشت برنامه ریزی شده در استان رعایت نشد و پس از آن بحث هورالعظیم و آب شرب و نخیلات و دام ها و… مشکلاتی را برای استان به وجود آورد.

وی افزود: پس از این اتفاقات شرایط در استان وخیم شد به شکلی که در برخی از مسیرها اصلا آب نمی رفت.

استاندار خوزستان گفت: بحران ها باید برطرف و حل شوند و نه اینکه به یک مساله اجتماعی تبدیل شود. باید اجازه داد تا مردم مطالبات واقعی خود را به گوش مرکزنشینان برسانند اما نباید عنان از دست مطالبه گران واقعی به دست دشمنان برسد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: با مصوباتی که در دولت داشتیم تهدید و بحران به وجود آمده در خوزستان را به یک فرصت تبدیل کردیم. در این زمینه برنامه ریزی شده تا مشکلات آبی ۷۰۲ روستا در خوزستان در یک سال آینده حل شود.

انتهای پیام