عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: چهار هزار و ۲۴۳ فقره انشعاب غیرمجاز آب در استان خوزستان شناسایی و به شبکه مجاز آبرسانی متصل شدند. محسن درفشان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی انشعاب های غیرمجاز آب در استان در چهار ماهه ابتدای […]

عصر خوزستان:

اتصال بیش از چهار هزار انشعاب غیرمجاز آب به شبکه آبرسانی خوزستان

اهواز-ایرنا- معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: چهار هزار و ۲۴۳ فقره انشعاب غیرمجاز آب در استان خوزستان شناسایی و به شبکه مجاز آبرسانی متصل شدند.

محسن درفشان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی انشعاب های غیرمجاز آب در استان در چهار ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۵۸ درصدی داشته است .
وی با اشاره به اینکه ساماندهی انشعاب های غیرمجاز طبق یک برنامه ریزی منسجم در حال انجام است افزود: در ادامه فرآیند پیمایش و شناسایی انشعاب ها غیرمجاز چهار هزار و ۶۶۸ فقره انشعاب غیرمجاز آب در استان خوزستان شناسایی شد که از این تعداد چهار هزار و ۲۴۳ رشته انشعاب غیرمجاز تعیین تکلیف و به چرخه آبرسانی مجاز متصل شدند.
وی با تاکید بر اینکه تامین  آب در تابستان پرتنش امسال در اولویت آبفای استان است اظهار داشت: تا حس مشارکت آحاد مردم در مصرف بهینه آب محقق نشود تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد.
درفشان بیان کرد: انشعاب غیرمجاز  آب در کنار خسارت‌ مالی، با هدر رفت حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا خوزستان افزود: افرادی که از طریق انشعاب غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن حق انشعاب و آب بها و افزایش مصرف آب بدون درآمد، با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را با اتصال غیراستاندارد در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهند؛ به همین خاطر موضوع شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.
درفشان بیان کرد: وجود انشعاب های غیرمجاز سبب شده تا مصرف آب شرب بیشتر از تولید آن باشد و تامین آب را با مشکل مواجه کند.
وی افزود: با افزایش پایش ها، پیش بینی می شود ١٢ هزار انشعاب غیرمجاز آب در نیمه اول سالجاری در استان خوزستان شناسایی شود.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا خوزستان اظهار داشت: وجود انشعاب‌های غیرمجاز هزینه‌های جاری شرکت‌های آب و فاضلاب را افزایش می‌دهد و مهم‌ترین عامل هدر رفت آب است. استفاده‌کنندگان از انشعاب غیر مجاز آب مشمول جریمه ‌شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
درفشان  با بیان اینکه یکی از راهکارهای کمک به رفع مشکل کم‌آبی، برخورد جدی با ایجادکنندگان انشعاب‌های غیرمجاز است اظخار داشت: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

در سال ۹۹ تعداد یک هزار و۶۴۳ انشعاب غیرمجازآب در مناطق ۱۳ گانه و روستاهای استان خوزستان شناسایی و به مجاز تبدیل‌ شدند.

منبع: ایرنا