نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکتهای آب و فاضلاب استان خوزستان موافقت کردند. به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکتهای آب و فاضلاب استان خوزستان از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور […]


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکتهای آب و فاضلاب استان خوزستان موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکتهای آب و فاضلاب استان خوزستان از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفت.

تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های متولی آب و فاضلاب خوزستان شامل (شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، شرکت آب و فاضلاب شهر اهواز، شرکت آب و فاضلاب روستایی”قبل از ادغام”) از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ است.

در محورهای تحقیق و تفحص آمده است که میزان اعتبارات دریافتی شرکت های متولی آب و فاضلاب استان از محل وجوه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، ماده (۱۰)قانون تنظیم و ماده (۱۲)قانون مدیریت، صندوق توسعه، تملک ابلاغی و تملک استانی از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ چه میزان بوده و چگونه هزینه شده است؟
 
محمد مولوی به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص گفت: از اینکه مسائل استان خوزستان را هر هفته در صحن علنی مجلس فریاد می زنم، شرمنده ام. به نمایندگی از مردم بزرگ خوزستان می گویم از اینکه هر روز با یک مسئله در استان مواجهیم، خسته شده ایم. خوزستانی ها گدا نبوده و نیستند، بی وفا نبوده و نیستند، بی تعهد نبوده و نیستند، ولی چه کنیم که گرفتار مدیرانی هستیم که آسایش را از حوزستان گرفتند. از دولت مردمی آقای رئیسی خواهش می کنم و انتظار دارم که به صورت ویژه به استان خوزستان نگاه کنند آنچه امروز این مردم متحمل می شوند شایسته آنها نیست.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص از مناطق آزاد گفت: برخی می گویند که تحقیق و تفحص ها در مجلس هزینه بر است ما تا این لحظه در تفحص از مناطق آزاد یک ریال هم از مجلس نگرفتیم.

مولوی با اشاره به مسائل و حواشی ایجاد شده درخصوص آبرسانی به منطقه غیزانیه گفت: در این باره ۴۱ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد که مشخص نیست ۳۰ درصد این اعتبارات کجاست!؟ همچنین نزدیک به ۶ میلیارد تومان از رقم ۴۱ میلیارد تومان، سندسازی صوری شده است. علاوه بر این ۱۱ میلیارد تومان که قرار بود صرف احداث خط لوله برای آبرسانی شود، در جای دیگر هزینه شده بعد سوال می شود چرا این مردم معترض هستند!

وی  افزود: ۲ روز پیش مدیرعامل شرکت و آب و فاضلاب با هیاتی به آبادان سفر داشته و مبلغی که نمایندگان به تصویب رساندند، از محل ماده ۵۶ اختصاص دادند و دولت جدید را هم بدهکار کردند، در حالی که این اقدامات کاملا نمایشی به نظر می رسد. از طرف دیگر در سال ۹۶ نزدیک به ۵ میلیارد تومان برای انتقال آب به شوش و لالی در نظر گرفته شد. این پول کجاست؟

وی ادامه داد: همچنین در سال ۱۳۹۷ رقمی معادل ۷ میلیارد تومن برای شهرهایی که دچار تنش آبی هستند، در نظر گرفته شد و در سال ۹۸ نیز رقمی حدود ۹۸ میلیارد تومان برای شهرهای هویزه، آبادان، بستان، سوسنگرد به تصویب رسید که این رقم نیز مشخص نیست چگونه هزینه شده، رقم های هنگفتی برای انتقال آب به شهرهای مختلف استان خوزستان در نظر گرفته شده که ورود ما این موضوع به این دلیل بود است، ما در این پرونده خصومت شخصی با کسی نداریم، بلکه می خواهیم کاری کنیم که وقتی برخی افراد از نظام و انقلاب مأیوس می شوند، اجازه چنین مسئله ای را ندهیم.

نماینده آبادان یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای آبرسانی به برخی از شهرها در حوزه تصفیه آب بسیار ضعیف عمل کرده، به این صورت که در یک نمونه آن که قرار بود ۴ میلیارد تومان برای انتقال آب از ایستگاه تصفیه خانه تا خط جمشید آباد آبادان اختصاص یابد، این رقم به هدر رفت.

مولوی محورهای این تحقیق و تفحص را افزایش حقوق مدیران برخلاف مقررات، بکارگیری افراد بدون مجوز، پرداخت های حقوق بیش از سقف مجوزها، استفاده از مشاوران بدون تخصص و تجربه، واگذاری امور به پیمانکار بدون انعقاد قرارداد و تعارض منافع عنوان کرد و از نمایندگان خواست برای شفافیت در این حوزه ها به این تحقیق و تفحص رأی دهند.

انتهای پیام