عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- فرماندار شوش با بیان اینکه برگزاری تعزیه میدانی در این شهرستان ممنوع است، گفت: بزرگترین تعذیه میدانی کشور به بدلیل وضعیت قرمز کرونا محرم امسال در شوش برگزار نمی‌شود. عدنان غزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افرود: با وجود تلاش و مجاهدت‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان، اپیدمی ویروس […]

عصر خوزستان:

تعزیه میدانی شوش برگزار نمی‌شود

دزفول-ایرنا- فرماندار شوش با بیان اینکه برگزاری تعزیه میدانی در این شهرستان ممنوع است، گفت: بزرگترین تعذیه میدانی کشور به بدلیل وضعیت قرمز کرونا محرم امسال در شوش برگزار نمی‌شود.

عدنان غزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افرود: با وجود تلاش و مجاهدت‌های بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان، اپیدمی ویروس کرونا در شهرستان نسبت به ۲ ماه گذشته روند صعودی داشته و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از انتشار این ویروس در بین شهروندان پیشگیری کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: طبق دستور العمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، امسال برگزاری مراسم تعزیه میدانی، پذیرایی در سطح معابر و همچنین راهپیمایی و تردد دسته‌جات و هیات‌های مذهبی در سطح شهر و روستا ممنوع است.

فرماندار شوش اظهارداشت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا، مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ۲ ساعت است.
به گزارش ایرنا تعزیه بزرگ شهرستان شوش دانیال (ع) بزرگترین تعزیه میدانی در سطح کشور است.
این تعزیه در صدمین سال برگزاری به عنوان یکی از آثار ملی معنوی کشور ثبت شده است.
هر ساله با شروع محرم در شهرستان شوش شور حسینی برپاست و این شهرستان بصورت کانونی ثابت برای عزاداران تبدیل می شود.

شهرستان شوش در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

منبع: ایرنا