معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان گفت: نه تنها در دانشگاه ما، که در سایر دانشگاه‌ها دانشجویانی که در رشته‌های فنی جذب می‌شوند، زبده نیستند و حتی در دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر نیز بیشتر دانشجویان زبده قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و سایر دانشجویان نیز در سطح متوسطی […]


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان گفت: نه تنها در دانشگاه ما، که در سایر دانشگاه‌ها دانشجویانی که در رشته‌های فنی جذب می‌شوند، زبده نیستند و حتی در دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر نیز بیشتر دانشجویان زبده قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و سایر دانشجویان نیز در سطح متوسطی هستند.

لطف‌اله عمادعلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال نیز در چند رشته تحصیلی بدون آزمون در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرفته می‌شود که شامل رشته‌های منابع طبیعی، زیست گیاهی، علوم و مهندسی محیط زیست، مهندسی طبیعت، علوم و مهندسی جنگل، آمار، علوم و مهندسی شیلات و مهندسی صنایع چوب و فرآورده‌های سلولزی هستند. امسال همزمان با انتخاب رشته اصلی از طریق آزمون، انتخاب رشته بدون آزمون نیز صورت می‌گیرد.
وی افزود: به نظر می‌رسد که برخی از رشته‌ها به سمت تعطیل شدن رفته‌اند زیرا همه می‌دانیم که بیشتر دانشجویان به سمت و سوی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی رفته‌اند که نتیجه آن چند سال بعد مشخص خواهد شد. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی اکثرا اشباع شده‌اند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با اشاره به اهمیت رشته‌های منابع طبیعی و محیط زیست، بیان کرد: در رشته‌های ما به ویژه منابع طبیعی با توجه به مشکلاتی که در زمینه مراتع و جنگل‌ها ایجاد شده است، رشته مهمی است و به آن نیاز داریم اما دانشجو رغبتی به این رشته‌ها نشان نمی‌دهد. البته سال گذشته استقبال دانشجویان نسبت به سال‌های قبل بهتر و بیشتر بود. عمادعلی در پاسخ به این سوال که در صورت پیش رفتن آموزش عالی به سمت کمرنگ شدن برخی رشته‌ها، آیا با کمبود نیروی انسانی متخصص در برخی رشته‌ها مواجه خواهیم بود؟ گفت: قطعا اینطور است. البته نه تنها در دانشگاه ما، که در سایر دانشگاه‌ها نیز دانشجویانی که در رشته‌های فنی جذب می‌شوند، زبده نیستند. حتی در دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر نیز بیشتر دانشجویان زبده قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و سایر دانشجویان در سطح متوسطی هستند.
انتهای پیام