فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ها در مراسم ماه محرم گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در خوزستان افزایشی شده است بنابراین از مردم تقاضا داریم در برگزاری مراسم، نهایت همکاری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند. ولی‌اله حیاتی با […]


فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ها در مراسم ماه محرم گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در خوزستان افزایشی شده است بنابراین از مردم تقاضا داریم در برگزاری مراسم، نهایت همکاری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

ولی‌اله حیاتی با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار خوزستان با هدف تعادل‌بخشی میان حفظ سلامت شهروندان با برگزاری ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم‌های محرم در شرایط کرونایی اندیشیده شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در ذیل قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، کمیته برگزاری مراسم محرم و صفر با مسئولیت مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل شده است. جلسات اقناعی نیز توسط فرمانداران و بخشداران و با حضور سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ علوم ‌پزشکی اهواز، با هیات‌های مذهبی و مداحان برگزار شده است. تمام پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم نیز تشریح و اطلاع‌رسانی کافی در  فضای حقیقی و مجازی انجام شده است.
حیاتی بیان کرد: برگزاری مراسم محرم در خوزستان متفاوت از دیگر نقاط کشور است و مردم خوزستان در محرم مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند.
وی با بیان اینکه فضای باز مدارس و دانشگاه‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار داده شده است، افزود: هیات‌ها را مکلف کرده‌ایم که مراسم را حداکثر تا دو ساعت برگزار کنند. از بین اعضای هیات‌های عزاداری و دیگر مردم نیز برای فعالیت سفیران سلامت و مراقبین بهداشت کمک گرفته‌ایم. البته اکیپ‌های بهداشت نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند. توزیع ماسک در هیات‌های مذهبی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: اکیپ‌های ویژه این قرارگاه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای نظارت بر اجرای پروتکل‌ها تشکیل و روزانه گزارش ارزیابی را به قرارگاه اعلام می‌کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در خوزستان افزایشی شده است بنابراین از مردم تقاضا داریم در برگزاری مراسم، نهایت همکاری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.
حیاتی افزود: البته با نگاه مترقیانه مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری عزاداری‌های محرم و تجارب برگزاری مراسم در محرم، صفر و رمضان در خوزستان، انتظار داریم مردم کمک کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یک‌سوم ظرفیت و در فضای باز، مراسم به نحو احسن برگزار شود.
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: استاندار خوزستان جلسات متعددی در شورای تامین و شورای شئونات مذهبی استان داشته و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم با حفظ سلامت شهروندان دیده شده است.
انتهای پیام