نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی علت تشنگی در استان خوزستان را سوء مدیریت دانست و گفت که دولت جدید اقدام کلی برای مدیریت و حکمرانی منابع آب انجام دهد. به گزارش ایسنا، محمد تقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از […]


نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی علت تشنگی در استان خوزستان را سوء مدیریت دانست و گفت که دولت جدید اقدام کلی برای مدیریت و حکمرانی منابع آب انجام دهد.

به گزارش ایسنا، محمد تقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب استان خوزستان با استناد به بند ۹ اصل ۹ قانون اساسی در اخطاری گفت: حدود ۳ ماه گذشته سفری به استان خوزستان داشتیم که وضعیت موجود حکایت از سوء مدیریت در آبفای خوزستان دارد.
وی ادامه داد: در کنار سرازیر شدن آب از ۷ استان کشور به استان خوزستان، نزدیک به ۳۰ میلیارد مترمکعب آب به این استان سرازیر می‌شود پس نباید این استان تشنه باشد اما شاهد وضعیت دیگری به دلیل سوء مدیریت در  استان خوزستان و در وزارت نیرو هستیم.
 وی ادامه داد: باید تحقیق و تفحص کلی نسبت به مدیریت منابع آب کشور صورت گیرد چون علاوه بر وضعیت استان خوزستان، کشاورزی اصفهان نیز در چند سال گذشته تعطیل شده و تنها ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده‌رود وجود دارد البته استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و همچنین استان‌هایی که آب از آنها به سمت خوزستان سرازیر می‌شوند هم تشنه هستند.
نقدعلی با حمایت تحقیق و تفحص از آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: علت تشنگی خوزستان سوء مدیریت است، از دولت ارزشی آقای رئیسی تقاضا می کنم که نسبت به وضعیت آب کل کشور ورود کند، امروز استان فارس و شمال کشور با کمبود آب مواجه هستند که علت عمده آن سوء مدیریت است و باید علاوه بر تحقیق و تفحص یک اقدام کلی برای دولت در مدیریت و حکمرانی منابع آب صورت گیرد که نیاز ضروری کل کشور است.
نتهای پیام