رئیس کل دادگستری خوزستان از بازگشت ۷۳ زندانی ندامتگاه‌های استان به آغوش خانواده با اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی با اشاره به اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری گفت: این اقدام در راستای تحقق سند تحول قضایی در خصوص کاهش جمعیت کیفری و با تلاش همکاران قضایی دادگستری […]


رئیس کل دادگستری خوزستان از بازگشت ۷۳ زندانی ندامتگاه‌های استان به آغوش خانواده با اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی با اشاره به اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری گفت: این اقدام در راستای تحقق سند تحول قضایی در خصوص کاهش جمعیت کیفری و با تلاش همکاران قضایی دادگستری خوزستان صورت گرفت که طی آن زمینه آزادی ۷۳ نفر از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس موضوع ماده ۱۴ دستورالعمل ساماندهی زندانیان فراهم شد.
به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: سالانه زندانیان بسیاری که شرایط لازم را داشته باشند، با اجرای طرح‌های مختلف از زندان‌های خوزستان آزاد می‌شوند.
رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی دستگاه قضایی در استان خوزستان به صورت جدی پیگیری می‌شود. یکی دیگر از برنامه‌های دادگستری خوزستان کاهش آمار زندانیان کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس است.
وی افزود: دغدغه بسیاری از قضات بر این است که محکومان مالی راهی زندان نشوند و ضروری است که همکاران قضایی با استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات حقوقی و قضایی در مجازات جایگزین حبس، نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های خوزستان به خصوص محکومین مالی تلاش مضاعفی داشته باشند.
انتهای پیام