عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان گفت: متاسفانه برخی مدیران در استان عادت کرده اند ابتدا مردم اعتراض کنند و بعد به فکر حل مشکلات و کاستی ها بیفتند که این بدترین نوع مدیریت است. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی سه شنبه در قرارگاه شناسایی و پیگیری رفع مشکلات آب شرب، دفع فاضلاب  و آب […]

عصر خوزستان:

استاندار خوزستان:مدیران، قبل از اعتراض مردم مشکلات را حل کنند

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان گفت: متاسفانه برخی مدیران در استان عادت کرده اند ابتدا مردم اعتراض کنند و بعد به فکر حل مشکلات و کاستی ها بیفتند که این بدترین نوع مدیریت است.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی سه شنبه در قرارگاه شناسایی و پیگیری رفع مشکلات آب شرب، دفع فاضلاب  و آب های سطحی استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد:  باید مشکلات در سطح استان قبل از اعتراض مردم حل شوند تا مدیران و مسئولان زیر سوال نروند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مردم به ویژه در بخش مسائل زیرساختی و مباحث آب شرب و روان آبها و سیلاب را باید مد نظر قرار داد افزود: مردم از مشکلات خسته شده اند و باید به فکر رفع سریع این مشکلات بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در اوایل حضورم در خوزستان وقتی برای دریافت اعتبار جهت حل  مشکلات آب و فاضلاب به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردم اعلام کردند که  بودجه های مختلفی در این بخش به استان پرداخت شده  است اما کار اساسی انجام نگرفته است.

وی اظهار داشت:  طبق بررسی هایی که انجام دادم مشخص شد اعتبارات زیادی در بخش بهبود شرایط فاضلاب و آب شرب پرداخت شده  اما کار مهمی در این بخش ها انجام نشده است. 
وی گفت: تعدادی از مدیران شرکت آب و فاضلاب خوزستان به دلیل هزینه نکردن این اعتبارات بازداشت شدند تا مشخص شود سرانجام این اعتبارات پرداخت شده به استان به کجا رسیده است و امیدوارم این اتهامات واقعیت نداشته باشد.
وی با اشاره به تلاش هایی که برای رهاسازی آب از سدهای استان انجام گرفت ادامه داد: متاسفانه بعد از اعتراض و تجمع مردم رهاسازی آب از سدها انجام گرفت ، این نوع کار کردن باعث بی اعتمادی مردم به مسئولان می شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران باید به واقعیت ها نزدیکتر شوند افزود: برای حل مشکلات در استان باید تلاش کرد.

وی گفت:  در حال حاضر آبفای استان به خوبی کار می کند و اعتبارات خوبی را دریافت کرده است اما متاسفاته برخی افراد تنها به دنبال پیدا کردن ضعف هستند و تلاش ها و کارهایی که انجام می شود را نمی بینند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی زیر ذره بین دستگاه های نظارتی و مردم هستند اظهار داشت:  از مدیران استان انتظار دارم برای حل مشکلات آب شرب و فاضلاب عملکرد درستی داشته باشند تا بیش از این مردم دچار نگرانی نشوند.

اجرای مجدد خرید کالای تولید درون استان توسط دستگاه ها و شرکت

استاندار خوزستان اظهار داشت: در چند سال گذشته مصوبه خرید کالای تولید درون استان از سوی دستگاه ها و شرکت ها در استان اجرا شده بود که مجددا مصوبه خرید کالاهای تولید درون استان از سوی دستگاه ها و شرکت های استان در این نشست مصوب می شود و در شورای برنامه ریزی خوزستان در هفته آینده نیز مصوب و ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: با این مصوبه  تمامی دستگاهای دولتی و حاکمیتی استان ملزم به خرید تولیدات درون استان هستند و فقط در صورتی که تولید درون استان استاندارد نباشد و یا در خوزستان تولید نشود می توانند از خارج از استان کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال به خوزستان برای پرداخت حقوق آبداران

استاندار خوزستان اظهار داشت: با موافقت سازمان هدفمندی یارانه ها ۵۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت حقوق معوقه آبداران آبفای استان تخصیص یافته است.

سلیمانی دشتکی افزود: شرکت آبفای استان تا هفته آینده و قبل از اعتراض دوباره آبداران باید حقوق معوقه آبداران را پرداخت کند.

وی گفت: همچنین ۲ کمیته در استان برای بررسی روند اجرای پروژه های آبرسانی و فاضلاب تشکیل می شود تا  عملکرد آبفا در این بخش به طور منظم رصد شود.

منبع: ایرنا