استاندار خوزستان از انجام پروژه‌های ضربتی در جلوگیری از سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها تا پایان شهریورماه خبر داد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه جلسه قرارگاه ساماندهی اصلاح شبکه فاضلاب و روان‌آب‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار مدیریت روان‌آب‌ها و فاضلاب در سه قسمت، تقسیم کار شده است. بخشی از کارها به شکلی است که باید شهرداری […]


استاندار خوزستان از انجام پروژه‌های ضربتی در جلوگیری از سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها تا پایان شهریورماه خبر داد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه جلسه قرارگاه ساماندهی اصلاح شبکه فاضلاب و روان‌آب‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار مدیریت روان‌آب‌ها و فاضلاب در سه قسمت، تقسیم کار شده است. بخشی از کارها به شکلی است که باید شهرداری و آبفا به تنهایی انجام دهند و بخش دیگر نیز کارهایی است که باید به صورت مشترک انجام شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: خط اصلی دفع فاضلاب اهواز که از دانشگاه شهید چمران اهواز عبور می‌کند قرار است از حد فاصل میان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه چمران به سرعت اجرایی شود.
استاندار خوزستان گفت: منابع مالی این خط، از منابع استانی تامین شده است. پیش از این ۵۰ میلیارد تومان از منابع استانی به این طرح اختصاص یافت و اکنون نیز ۱۰ میلیارد تومان دیگر به این خط تخصیص داده شد و در ادامه نیز ۱۰ میلیارد دیگر تزریق خواهد شد. حدود ۷۰ میلیارد تومان نیز باید شهرداری به این پروژه تخصیص دهد.
وی افزود: کمیته‌ای با مسئولیت ستاد مدیریت بحران در نظر گرفته شده تا روزانه از پیشرفت پروژه‌های مربوط به آب‌های سطحی بازدید کند. کمیته‌ای نیز مربوط به کارهای مشترک آبفا و شهرداری تشکیل شده است تا بر این فعالیت‌ها نظارت شود.
سلیمانی‌دشتکی گفت: در مدت یک ماه آینده با حضور شخص استاندار و دادستان اهواز و بازرس کل استان این طرح‌ها پیگیری خواهند شد و تا پایان شهریورماه پروژه‌های ضربتی و پروژه‌های مهمی که از سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها جلوگیری می‌کند، به انجام می‌رسد.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود واقف باشند و این پروژه‌ها را انجام دهند تا شاهد مشکلات در زمینه روان‌آب‌ها در شهر اهواز نباشیم.
استاندار خوزستان گفت: بر این طرح‌ها نظارت مستمر انجام خواهد شد تا در شهریورماه شاهد تکمیل آن‌ها باشیم.
وی افزود: برای بندر امام ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بر اساس پیشرفت کار این اعتبار تخصیص داده خواهد شد که تا پایان شهریورماه مشکل حل شود.
سلیمانی‌دشتکی در خصوص مطالبات آبداران گفت: ۱۰ میلیارد تومان از منابع استان برای پرداخت مطالبات آبداران اختصاص داده شده است. ۵۰ میلیارد تومان نیز از منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین شد و در اختیار شرکت آبفای کشور قرار داده شد و بنا شد آبفای کشور نیز عددی به آن اضافه کند و حداکثر تا هفته آینده پرداخت‌های خوبی به آبداران داشته باشیم.
انتهای پیام