استاندار خوزستان از تشکیل ستاد توسعه روابط خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و عمرانی خبر داد. قاسم سلیمانی‌دشتکی در پایان دیدار و نشست با ابراهیم صالح محمد سرکنسول عراق در اهواز و هیات همراه که امروز (۲۰ مردادماه) در استانداری خوزستان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز […]


استاندار خوزستان از تشکیل ستاد توسعه روابط خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و عمرانی خبر داد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در پایان دیدار و نشست با ابراهیم صالح محمد سرکنسول عراق در اهواز و هیات همراه که امروز (۲۰ مردادماه) در استانداری خوزستان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نشست کاری بسیار خوبی با سرکنسول کشور عراق در اهواز داشتیم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز مباحث تفاهم‌نامه‌های گذشته میان استان‌های همسایه خوزستان در عراق و استانداران پیشین خوزستان مرور شد.
استاندار خوزستان گفت: قرار است ستاد توسعه روابط استان خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق تشکیل شود و مراودات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی مورد بررسی قرار بگیرد.
سلیمانی دشتکی بیان کرد: اگر حوادث غیرمترقبه و بحرانی در هرکدام از کشورهای ایران و عراق پیش آید بر اساس فعالیت این ستاد، این دو کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
وی افزود: همچنین قرار شده است اگر دو کشور در سطح ملی برای برگزاری اربعین توافق کردند، همکاری نزدیکی میان ایران و عراق شکل گیرد؛ هر چند این موضوع قطعی نیست.
استاندار خوزستان ادامه داد: قرار است سرکنسولگری عراق در اهواز هماهنگی لازم برای ارتباطات قوی‌تر میان استاندار خوزستان و استانداران همسایه در کشور عراق با اولویت استان بصره را به وجود آورد.
وی گفت: تسریع در تشکیل ستاد توسعه روابط میان استان‌های دو کشور مهم‌ترین تصمیمی است که امروز اتخاذ شد تا مراودات، قوی‌تر و منظم‌تر پیش برود.
انتهای پیام