رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از روند معکوس استقبال از واکسیناسیون با کاهش سن گروه هدف خبر داد. امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه روند افزایشی مراجعات به مراکز منتخب شرق اهواز اظهار کرد: در حال حاضر روزانه یک هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز منتخب شرق اهواز مراجعه می‌کنند. وی […]


رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از روند معکوس استقبال از واکسیناسیون با کاهش سن گروه هدف خبر داد.

امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه روند افزایشی مراجعات به مراکز منتخب شرق اهواز اظهار کرد: در حال حاضر روزانه یک هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز منتخب شرق اهواز مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه تقریبا ۵۰ درصد نمونه‌ها مثبت هستند، افزود: تقریبا روزانه ۵۰۰ بیمار جدید در شرق اهواز شناسایی می‌شوند و آمار ابتلا به بیماری بسیار زیاد شده است.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: سن مراجعات نیز کاهش یافته است و شاهد مراجعه و درگیری بیشتر در جوانان هستیم.
وی افزود: متاسفانه همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۵۰ درصد است که با توجه به قدرت سرایت دلتا، این عدد بسیار کم است.
مردانی تصریح کرد: همچنان بیشترین موارد ابتلا در خانواده‌ها رخ می‌دهد و باید به این موضوع توجه شود که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، راهی جز ماندن در خانه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد.
وی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی جدید گفت: گروه‌های سنی هدف واکسیناسیون، دریافت واکسن را به زمان دیگر موکول می‌کنند در حالی که در انجام واکسیناسیون، حتی یک روز هم برای ما مهم است.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز بیان کرد: میزان واکسیناسیون گروه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال در شرق اهواز با این همه اطلاع‌رسانی، تنها حدود ۲۰ درصد است.
وی افزود: هر چه روند واکسیناسیون به سمت گروه‌های سنی پایین‌تر می‌رود، استقبال کمتر می‌شود. برخی از جوانان فکر می‌کنند چون جوان هستند، به بیماری مبتلا نمی‌شوند.
انتهای پیام