عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با اعلام پیگیری برای تشکیل ستاد توسعه روابط خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق گفت: امیدواریم نشست های منظم و قوی تری در این خصوص برگزار شود. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست با سرکنسول عراق در اهواز اظهار داشت: در این نشست تفاهم […]

عصر خوزستان:

ستاد توسعه خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق تشکیل می‌شود

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با اعلام پیگیری برای تشکیل ستاد توسعه روابط خوزستان با استان‌های همسایه در کشور عراق گفت: امیدواریم نشست های منظم و قوی تری در این خصوص برگزار شود.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست با سرکنسول عراق در اهواز اظهار داشت: در این نشست تفاهم نامه های گذشته بین استانداران سابق خوزستان و استان های همجوار در کشور عراق مرور شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد ستاد توسعه روابط بین استان خوزستان و استان های همسایه در عراق تشکیل شود همچنین مراودات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت بروز حوادث غیر مترقبه در این ۲ کشور بر اساس این ستاد همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

استاندار خوزستان همچنین گفت: در صورتیکه ۲ کشور ایران و عراق در سطح ملی برای برگزاری اربعین به توافق برسند همکاری نزدیکی میان آنها شکل می گیرد، هرچند این مساله هنوز قطعی نیست.

وی افزود: همچنین بنا شد سرکنسولگری عراق در اهواز، هماهنگی لازم برای برقراری ارتباط قوی تر میان استاندار خوزستان و استانداران همسایه در کشور عراق با اولویت استان بصره را به وجود آورد چرا که استان خوزستان روابط فرهنگی و اقتصادی قوی تری با استان بصره دارد.

سلیمانی دشتکی گفت: ارتباط بین خوزستان و استان های همجوار در کشور عراق می تواند به شکل ویدئو کنفرانس یا سفر استانداران شکل گیرد. 

تسریع در تشکیل ستاد توسعه روابط میان استان های ۲ کشور مهمترین تصمیمی است که در این نشست اتخاذ شد تا مراودات قوی تر و منظم تر پیش رود.

خوزستان با استان‌های میسان و بصره عراق روابط اقتصادی، فرهنگی و آموزشی دارد.

منبع: ایرنا