عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – احداث جاده باباروزبهان لالی – احمد فداله دزفول در شمال خوزستان که به جاده لالی – الیگودرز معروف است سالهاست در پیچ وخم اداری قفل شده است. این جاده که یکی از خواسته‌های دیرین مردم لالی و احمدفداله است سالهاست وعده احداث آن داده شده اما هنوز خبری از […]

عصر خوزستان:

احداث جاده باباروزبهان لالی - احمد فداله دزفول در پیچ وخم اداری

اهواز – ایرنا – احداث جاده باباروزبهان لالی – احمد فداله دزفول در شمال خوزستان که به جاده لالی – الیگودرز معروف است سالهاست در پیچ وخم اداری قفل شده است.

این جاده که یکی از خواسته‌های دیرین مردم لالی و احمدفداله است سالهاست وعده احداث آن داده شده اما هنوز خبری از اقدامات اولیه برای احداث آن نیست.جاده ای که می‌تواند منطقه محروم لالی و احمدفداله را از بن بست خارج و موجب رونق اقتصادی و گردشگری شود.

امام جمعه لالی در این باره گفت: احداث جاده باباروزبهان لالی – احمدفداله که به الیگودرز منتهی می‌شود یک مطالبه عمومی و خواست مردم هر دو منطقه است و ما به جد پیگیر آن هستیم.
حجت‌الاسلام محمد گرمسیری افزود: بخشی از عشایر در این منطقه ساکن هستند که به دلیل نبود جاده دسترسی از خدمات عمومی محروم هستند.
وی ادامه داد:سالانه بخشی از جنگل‌های بلوط این منطقه دچار آتش سوزی می‌شوند و اگر این جاده ساخته شود می‌توان از بروز حوادث جلوگیری، و یا از پیشروی آتش جلوگیری کرد.

یکی از اهالی احمد فداله می‌گوید: احداث این جاده از مطالبات و خواست عمومی مردم منطقه است که هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ کاهش بَُعد مسافت دارد به صرفه‌تر است.
سیدجلال حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جاده فعلی کوهستانی و سخت گذر است و به خاطر برفگیر بودن در فصل بارش برف مسدود و یا تردد با زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: منطقه احمدفداله از قدیم به صورت کاروانی برای خرید آذوقه و نیاز خود با تنگ هتی لالی داد و ستد داشته و این مهر تاییدی بر ضرورت ساخت این جاده از سمت باباروزبهان است.
حسینی گفت: درصورتی که جاده باباروزبهان – احمدفداله که در نهایت به شهرستان الیگودرز وصل می‌شود احداث شود حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیر به لرستان را کاهش، و دسترسی خوزستان را به تهران و مرکز نزدیکتر خواهد کرد.
 معاون راه روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان در این باره گفت: هفته آینده کار مطالعات اولیه احداث این جاده انجام خواهد شد. 
مرتضی بهداروندی افزود در صورت موافقت از نظر محیط زیستی، فازهای مطالعاتی انجام و سپس برای انتخاب پیمانکار اقدام خواهد شد.
گفتنی است هر ساله به دلیل نبود جاده مناسب، ده‌ها سورتی پرواز به منطقه احمدفداله و شیرکوه لالی برای اعزام بیماران اورژانسی و زنان باردار صورت می‌گیرد.
شهرستان لالی با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در شمال خوزستان و ۱۷۰ کیلومتری اهواز واقع است.

منبع: ایرنا