عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – عظیم‌ترین برج‌ صنعت پتروشیمی کشور که توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخت شده، برای نصب در واحد پارازایلن مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر، روز یکشنبه وارد این مجتمع شد. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا، مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا […]

عصر خوزستان:

ورود عظیم‌ترین برج صنعت پتروشیمی کشور به پتروشیمی بوعلی‌سینا در ماهشهر

اهواز – ایرنا – عظیم‌ترین برج‌ صنعت پتروشیمی کشور که توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخت شده، برای نصب در واحد پارازایلن مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر، روز یکشنبه وارد این مجتمع شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا، مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا طراحی و ساخت این برج را نشانه‌ای از شکست تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه ضد صنعت پتروشیمی کشور دانست و بیان کرد: برج تقطیر که با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و بازدهی بالاتر نسبت به نمونه خارجی طراحی و ساخته شده، حاصل اعتماد مدیرعامل مجموعه به متخصصان داخلی است. 

امید عازمیان ادامه داد: طرف‌های خارجی به بهانه تحریم‌ ظالمانه و یک‌جانبه حاضر به انتقال تکنولوژی ساخت این برج به کشور نبودند؛ در چنین شرایطی با اعتماد مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به متخصصان داخلی، طراحی و ساخت این برج عظیم و مهم به جوانان ایرانی سپرده شد تا این تجهیز غول پیکر با صرفه‌جویی دستکم سه میلیون یورو، بار دیگر چرخ تولید واحد پارازایلن را به حرکت درآورد.

مدیر پروژه واحد پارازایلن شرکت پتروشیمی بوعلی سینا افزود: این برج یکهزار و ۲۰۰ تن وزن و یکصد متر ارتفاع دارد و در روند طراحی و ساخت آن ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار بوده‌اند.

وی گفت: واحد پارازایلن این مجتمع تا پایان امسال به مرحله پیش راه‌اندازی خواهد رسید و محصولات پارازایلن و ارتوزایلن تولیدی این واحد به دیگر مجتمع ‌های پتروشیمی کشور ارسال می‌شود.

مدیر پروژه واحد پارازایلن پتروشیمی بوعلی سینا ادامه داد:با راه اندازی این واحد، سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با تولید محصولات پارازایلن و ارتوزایلن سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن با توجه به تولید پارازایلن و تکمیل چرخه اصلی تولید پی.ای.تی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، سبب کاهش هزینه پشتیبانی و به دنبال آن، افزایش سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان خواهد شد.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در جنوب خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر قرار دارد.

این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن فروردین ۱۳۸۰ آغاز و واحدهای تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی شد.

منبع: ایرنا