عصر خوزستان: دزفول-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون متولیان ۱۱ هیات و موکب عزاداری به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به مراجع قضایی احضار شدند. مصطفی نظری روز سه شنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: تذکر لازم به متولیان هیات های مذکور داده شده و متعهد شدند دستورالعمل های […]

عصر خوزستان:

تذکر قضایی به ۱۱ هیات عزاداری در شوش

دزفول-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شوش گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون متولیان ۱۱ هیات و موکب عزاداری به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به مراجع قضایی احضار شدند.

مصطفی نظری روز سه شنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: تذکر لازم به متولیان هیات های مذکور داده شده و متعهد شدند دستورالعمل های بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت کنند؛ همچنین در صورت تکرار تخلف با هیات های مذکور برخورد قانونی می شود.

وی ضمن عرض تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: افرادی که اصل عزاداری محرم را زیر سوال برده و با کم‌توجهی به مقررات ابلاغی اقدام به برگزاری مراسم در فضای بسته و بدون ماسک می کنند یا با راه اندازی هیات در کوچه و خیابان موجب گسترش بیماری می‌شوند بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار می گیرند.

دادستان شوش از سوگواران حسینی خواست در مجالس عزاداری که در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد کرونا برگزار می‌شوند حضور یابند.

وی همچنین ازهیات های عزاداری خواست در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا با جدیت مقررات بهداشتی را رعایت کنند.

نظری برگزاری مراسم در فضای بسته و مسقف با هر ارتفاعی، علم گردانی، جابجایی هیات، راه اندازی کاروان عزاداری و دسته روی را ممنوع اعلام کرد.

۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

ظرفیت پذیرش بیمارستان نظام مافی شوش بر اثر روند افزایشی بیماران کرونایی تکمیل شده است.

منبع: ایرنا