عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- رئیس دادگستری شوش گفت: با تلاش اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان قاتلی پس از ۱۳ سال انتظار در اجرای حکم قصاص از چوبه دار نجات یافت. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف استان خوزستان اسکندر خطایی یکشنبه افزود: قاتل در یک نزاع در سال […]

عصر خوزستان:

رهایی قاتل از چوبه دار پس از ۱۳ سال در شهرستان شوش

اهواز-ایرنا- رئیس دادگستری شوش گفت: با تلاش اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان قاتلی پس از ۱۳ سال انتظار در اجرای حکم قصاص از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف استان خوزستان اسکندر خطایی یکشنبه افزود: قاتل در یک نزاع در سال ۱۳۸۷ در شهرستان شوش فردی را به قتل رسانده بود که پس از طی مراحل قانونی به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: در این ۱۳ سال خانواده قاتل ،بزرگان و افراد خیر زیادی برای راضی کردن اولیای دم به عفو و بخشش تلاش کردند اما نتیجه ای حاصل نشد لذا با اعلام پشیمانی قاتل از بزه و درخواست کمک از شورای حل اختلاف شوش، با دستور قضایی پرونده برای صلح و سازش به شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

رئیس دادگستری شوش بیان کرد: اولیای دم در این ۱۳ سال به اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود اصرار داشتند ولی با ورود اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف شهرستان شوش و برگزاری نشست های متعدد با خانواده مقتول زمینه عفو و بخشش قاتل فراهم شد.

خطایی در ادامه اظهار داشت: تلاش و کوشش اعضای شعبه شورای حل اختلاف ویژه عشایر این شهرستان در شرایط سخت شیوع کرونا به ثمر نشست و اولیا دم از حق قصاص خود گذشتند و با عفو و بخشش بی قید و شرط ،قاتل فرزند خود را از چوبه دار رها کردند.

رئیس دادگستری شوش ضمن قدردانی از اولیای دم همچنین تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه عشایر ، بزرگان، سران عشایر، معتمدان و خیران این شهرستان، گفت: کسانی که عفو و بخشش می‌کنند و در زمینه اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال، عزیز هستند و همیشه در تاریخ ماندگار خواهند بود.

منبع: ایرنا