استاندار خوزستان گفت: لازم است برای هماهنگی بیشتر بین مرکز بهداشت و شرکت آبفای استان خوزستان در رسیدگی به وضعیت آب روستایی، یک کارگروه تشکیل و کیفیت آب آشامیدنی اصلاح شود تا به حد استاندارد نزدیک‌تر شویم. قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که امروز (۳۱ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به […]


استاندار خوزستان گفت: لازم است برای هماهنگی بیشتر بین مرکز بهداشت و شرکت آبفای استان خوزستان در رسیدگی به وضعیت آب روستایی، یک کارگروه تشکیل و کیفیت آب آشامیدنی اصلاح شود تا به حد استاندارد نزدیک‌تر شویم.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که امروز (۳۱ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات بهداشتی فاضلاب در استان خوزستان اظهار کرد: نقاط بحرانی سیستم فاضلاب مدنظر مرکز بهداشت باید به شرکت آبفا اعلام شود و به صورت مشترک بازدید میدانی صورت گیرد. برای اینکه نظرها یکسان شود لازم است که هماهنگی بین دو طرف ایجاد شود و دستگاه‌های اجرایی باید به موقع وارد عمل شوند و کار را انجام دهند و در غیر این صورت ناکارآمدی آن‌ها را نشان می‌دهد.
به گزارش ایسنا، وی گفت: لازم است برای هماهنگی بیشتر بین مرکز بهداشت و شرکت آبفای استان خوزستان در رسیدگی به وضعیت آب روستایی، یک کارگروه تشکیل و کیفیت آب آشامیدنی اصلاح شود تا به حد استاندارد نزدیک‌تر شویم.
استاندار خوزستان افزود: در مواردی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه مکرر مشکلات آبفای شهرستان‌های استان خوزستان را به ما اعلام می‌کنند لذا انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی قبل از بیان مشکلات، آن‌ها را برطرف کنند.
وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل را در خوزستان در بحث آبفا داریم و از آنجا که پای سلامت مردم در میان است، مسئولان این حوزه باید در جلسات مرتبط حضور داشته باشند.
سلیمانی‌دشتکی گفت: سه هفته پیش قرار شد کار تعویض پمپ برای آبرسانی به روستاهای حمیدیه انجام شود اما این کار تاکنون انجام نشده است در حالی که کار یک روز است. تعدادی روستا نیز زیر پوشش شرکت آبفا خوزستان هستند که باید به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود. معتقدیم وقتی قولی داده می‌شود باید همان روز کار انجام شود تا نارضایتی مردم را به همراه نداشته باشد.
وی افزود: اعتبارات لازم و کافی در اختیار شرکت آبفای خوزستان قرار داده شده است و از سوی دیگر ما حل مشکلات آب و فاضلاب را اولویت اول خود قرار داده‌ایم لذا انتظار داریم که مسئولان آبفای خوزستان به قول خود عمل کنند چرا که مردم با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل پاییز، باید مشکلات آب و فاضلاب شهرهای خوزستان هر چه سریع‌تر برطرف شود. لازم است که در آمار، تنها حوزه روستایی زیر پوشش آبفا اعلام شود و در خصوص روستاهایی که زیر پوشش آبفا نیستند نیز باید اداره‌کل امور روستایی خوزستان پاسخگو باشد.
وی خطاب به مدیرعامل شرکت آبفا گفت: انتظار داریم که تا هفته دولت امسال مشکل پمپ آب روستاهای حمیدیه برطرف شود.
انتهای پیام