استاندار خوزستان با اشاره به لزوم تعادل در بازار سیمان گفت: بازرسی سازمان صمت و اصناف، تعزیرات و به ویژه نیروی انتظامی در مورد خروج سیمان از استان خوزستان نظارت کنند و در گلوگاه‌های خوزستان، از خروج سیمان و کلینکر جلوگیری کنند. قاسم سلیمانی‌دشتکی در ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (۲ شهریورماه) برگزار شد، […]


استاندار خوزستان با اشاره به لزوم تعادل در بازار سیمان گفت: بازرسی سازمان صمت و اصناف، تعزیرات و به ویژه نیروی انتظامی در مورد خروج سیمان از استان خوزستان نظارت کنند و در گلوگاه‌های خوزستان، از خروج سیمان و کلینکر جلوگیری کنند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (۲ شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت بازار سیمان اظهار کرد: تصمیم گرفته شده بود که سیمان در بورس عرضه نشود و ما هم اعلام کردیم که اگر قرار است سیمان در بورس عرضه نشود، باید تعزیرات و دیگر دستگاه‌ها ورود کنند تا قیمت برای خریداران مناسب باشد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از این تصمیم‌گیری، شرکت‌های سیمانی در خوزستان اعلام کردند که الزام دارند در بورس ارائه کنند که این موضوع از نظر ما نیز مشکلی ندارد.
استاندار خوزستان گفت: اساس کار عرضه سیمان در بورس صحیح است اما شیوه کار و اینکه همه می‌توانند وارد بورس شوند و از سیمان بهره‌مند شوند، مساله‌ای است که باید حل شود.
وی افزود: بسیاری از افراد نه آموزشی در حوزه بورس دیده‌اند و نه کار را بلد هستند و این مساله، وضعیت را دشوار می‌کند.
سلیمانی‌دشتکی گفت: در این‌ زمینه پیشنهادی ارائه خواهیم کرد تا بخشی از سیمان تولیدی، خارج از بورس و برای تعادل بازار ارائه شود.
وی بیان کرد: بازرسی سازمان صمت و اصناف، تعزیرات و به ویژه نیروی انتظامی در مورد خروج سیمان از استان خوزستان نظارت کنند و در گلوگاه‌های خوزستان، از خروج سیمان و کلینکر جلوگیری کنند.
استاندار خوزستان گفت: در خوزستان با بروکراسی اداری و بی‌تفاوتی برخی مسئولان مواجه هستیم و این مسائل کاملا مشخص است اما مرکزنشینان نسبت به خوزستان بسیار بی‌تفاوت هستند.
وی با اشاره به مشکلات آبداران در خوزستان افزود: تاکنون سه بار برای پرداخت بدهی‌های معوق آبداران تامین منابع انجام داده‌ام اما هر سه بار مشکلاتی ایجاد شده است که نتوانسته‌ایم معوقات را جبران کنیم.
سلیمانی‌دشتکی گفت: حق کاملا با این افراد است و حتی برخی از آن‌ها ۲۱ ماه حقوق نگرفته‌اند. تلاش‌های بسیاری برای تامین منابع به منظور پرداخت بدهی‌ها انجام شده است اما هنوز نتوانسته‌ایم حقوق آن‌ها را بدهیم.
وی تصریح کرد: باید سیستمی به وجود آید تا تنبلی و رکود در برخی از دستگاه‌های اجرایی برطرف شود.
انتهای پیام