رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق پژوهش و فناوری خوزستان به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال مستقر در پارک علم و فناوری استان اختصاص داده شده است. ایرج کاظمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان خوزستان مهر ماه سال گذشته با […]


رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق پژوهش و فناوری خوزستان به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال مستقر در پارک علم و فناوری استان اختصاص داده شده است.

ایرج کاظمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان خوزستان مهر ماه سال گذشته با سرمایه ۳۰ میلیارد ریال به ثبت رسید و در دی ماه مجوز فعالیت آن صادر شد. ۴۹ درصد سهام این صندوق را بخش دولتی و ۵۱ درصد مابقی را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد؛ بخش دولتی شامل پارک علم و فناوری خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و بخش خصوصی نیز شامل شرکت فناور اندیشه گستر کامیار، مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی کارون و شرکت نوآوران زیست بنیان آویسا است.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی این صندوق، ادامه داد: از اهداف راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان می‌توان به ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت یارانه، تسهیلات کوتاه و بلند مدت، پرداخت تمام یا بخشی از سود تسهیلات و جرایم متعلقه و ارائه خدمات ضمانت‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های پژوهشی، فناوری، نوآوری و تجاری سازی نتایج پژوهش‌ها، جذب و هدایت منابع مالی دولتی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز و سایر صندوق‌ها در راستای اهداف و وظایف و اختیارات صندوق، سرمایه گذاری خطرپذیر (vc) در طرح‌های پژوهشی و فناوری، مشارکت و سرمایه گذاری در ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی شرکت‌های پژوهشی و فناوری و دانش بنیان، همکاری با مؤسسات و نهادهای داخلی و خارجی و عضویت در مجامع تخصصی مرتبط در راستای اهداف صندوق و… اشاره کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به پرداخت تسهیلات به برخی از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق پژوهش و فناوری خوزستان به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان اختصاص داده شده است.
کاظمی‌نژاد با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار برای صندوق، گفت: اخیراً نیز یک خط اعتباری از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به اعتبار ۹۵ میلیارد ریال به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سطح استان در نظر گرفته شده است.
وی در پایان یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خوزستان چند ماه است که به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوران فعال خوزستان راه‌اندازی شده است. این صندوق به نوعی مانند یک بانک است که مخاطب آن شرکت‌های دانش بنیان و هسته های فناور هستند.
انتهای پیام