عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت: بیش از ۷۲ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شده است. حسن غیبی روز سه‌شنبه ، بیان کرد: این میزان صادرات از نظر ارزش، نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد افزایش […]

عصر خوزستان:

بیش از ۷۲ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار کالا از گمرک خرمشهر صادر شد

آبادان – ایرنا – سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت: بیش از ۷۲ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شده است.

حسن غیبی روز سه‌شنبه ، بیان کرد: این میزان صادرات از نظر ارزش، نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد افزایش دارد.

وی بیشترین کالای صادر شده از گمرک خرمشهر را شامل کلینگر، کاه، حبوبات و میلگرد اعلام کرد و افزود: میزان صادارت از طریق گمرک خرمشهر از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

غیبی، به افزایش ۲۹ درصدی واردات کالا از طریق این گمرک، از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: ارزش کالاهای وارداتی در این مدت بیش از ۱۴۶ میلیون و ۶۴۱ هزار بود و از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش دارد.

افزایش ۴۱درصدی درآمد عمومی گمرک خرمشهر

وی بیان کرد: درآمد عمومی گمرک خرمشهر از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۱ درصد افزایش دارد.

سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر تشویق و رونق تجارت از طریق بازگشت تجار ملی و محلی به خرمشهر را از برنامه‌های گمرک خرمشهر برای رونق مجدد در این بندر بیان کرد و افزود: اعطای مشوق‌ واردات به واحدهای تولیدی از جمله ترخیص کالا با ضمانت بانکی برای چرخش نقدینگی، در دستور کار قرار دارد.

وی تسهیل در امر صادرات کالا به کشورهای همسایه را از دیگر برنامه‌های گمرک خرمشهر برای رونق تجارت در این بندر دانست و گفت: حفظ بازار صادرات در کشورهای همسایه از طریق تسهیل در صادرات در هر زمان و مکان از برنامه‌های این گمرک برای جذب صادرکنندگان کالا در منطقه است.

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.

منبع: ایرنا