عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: علاوه بر توزیع برخی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی از سوی این جمعیت، چهار هزار و ۷۵۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بستری در منازل نیز به صورت رایگان از خدمات بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر خوزستان بهره‌مند شدند. به گزارش […]

عصر خوزستان:

بهره‌مندی چهارهزار مبتلا به کرونا از تجهیزات امانتی هلال احمرخوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: علاوه بر توزیع برخی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی از سوی این جمعیت، چهار هزار و ۷۵۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بستری در منازل نیز به صورت رایگان از خدمات بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر خوزستان بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جمعیت در بخش تجهیزات پزشکی در دوران شیوع کرونا با دانشگاه‌های علوم پزشکی در خوزستان همکاری دارد بیان کرد: تجهیزات امانی ارایه شده در این بانک‌های امانات برای بیماران کرونایی بستری در منزل شامل دستگاه اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن در ابعاد مختلف که استفاده از آنها از برای بیماران کرونایی بسیار حیاتی و مهم است می‌باشند.

وی  گفت:ارایه این خدمات از سوی جمعیت هلال احمر در کاهش ازدحام بیماران مبتلا به ویروس کرونای بستری در بیمارستان‌ها نقش موثری داشته و در زمان شدت یافتن شیوع کرونا کمک موثری به بیمارستان‌ها و کادر درمان کرده است.

خدادادی افزود: برخی از تجهیزات بانک‌های امانات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با توجه به اوج گیری آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی و نیاز مبرم بیمارستان‌های خوزستان به این اقلام، به صورت امانی و با درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار مراکز متقاضی قرار گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: علاوه بر این تجهیزات، تعداد ۱۰ دستگاه بای پپ نیز برای استفاده در بخش‌های مراقبت ویژه بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان‌ها از محل این بانک‌ها تامین و در اختیار مراکز درمانی گذاشته شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع این ویروس در خوزستان تلاش داشته از تمام ظرفیت‌های موجود در این مجموعه مردم نهاد برای ارایه خدمات به مردم استان استفاده کند و از خیران و نیکوکاران نیز درخواست کمک به این جمعیت برای ارایه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به بیماران کرونایی را خواستاریم.

هم‌اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان زرد و سه شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا