نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خوزستان، مشکل عمده اشتغال است، گفت: باید با برنامه‌ریزی جلو برویم و شورای عالی توسعه خوزستان با ریاست معاون اول رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و چند تن از وزرا، نماینده ولی فقیه و استاندار و اعضای دیگر، باید سیاست‌های دولت در مورد خوزستان […]


نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خوزستان، مشکل عمده اشتغال است، گفت: باید با برنامه‌ریزی جلو برویم و شورای عالی توسعه خوزستان با ریاست معاون اول رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و چند تن از وزرا، نماینده ولی فقیه و استاندار و اعضای دیگر، باید سیاست‌های دولت در مورد خوزستان را اجرایی کنند.

فریدون حسنوند در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز (۵ شهریورماه) با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه همه نیروهای انقلاب را نسبت به رفتار مردمی و انقلابی ‌سربلند کرده‌اید. 
به گزارش ایسنا، وی افزود: همه نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، پشتوانه و حامی دولت انقلابی و مردمی شما خواهند بود تا این دولت خدمتگزار و سربلند باشد. 
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ارتباط با استان خوزستان، شخص آقای رئیسی با موضوعات مربوط به خوزستان سر و کار دارد. جلساتی با وزیر نیرو با موضوع آب و برق انجام شد. قرار شد با طرحی که در حوزه خوزستان خواهیم داشت و با تکمیل تمام طرح‌های صنایع سنگین از جمله سیمان، فولاد، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، سقف ۲۰ هزار مگاوات تولید برق برای استان خوزستان در چهار تا پنج سال در نظر گرفته شود.
وی افزود: با توجه به قانون جدیدی که در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است، در آینده می‌توانیم تولید برق برای مشترکین مختلف از جمله صنایع سنگین و خانگی نیز در استان خوزستان داشته باشیم. با یک افق چند ساله می‌توانیم سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی را نیز از حوزه تولید برق برای هشت تا نه ماه معاف کنیم تا تمام سدهای برق‌آبی را در حوزه مدیریت منابع آبی به کار بگیریم. 
حسنوند تصریح کرد: در این صورت، خوزستان در ماه‌های گرم می‌تواند مانند زمستان پربارش برای کشاورزی و صنعت و شرب برای مردم خود آب داشته باشد و مشکلی برای این استان ایجاد نمی‌شود. 
وی افزود: موضوع دیگر، مربوط به طرح آبرسانی غدیر است. استحضار دارید این طرح، عمده شهرهای استان خوزستان را آبرسانی می‌کند. با راهکارهایی که بیان شد، معتقد هستیم در صورت تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی، درآمدهای آن نیز متعلق به حوزه آب است. بدین معنی که ما آب را تبدیل به برق می‌کنیم و باید سهمی برای حوزه برق و سهم عمده دیگر آن به اجرای طرح‌های آبرسانی اختصاص یابد. 
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیگر، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است که موضوع مشترکی در کمیسیون انرژی و کشاورزی مجلس و وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی است که هم امنیت غذایی و هم اشتغال‌زایی مهمی ایجاد می‌کند. بخش مهم این طرح، باقی مانده است که امیدوارم با حضور وزیر انقلابی جهاد کشاورزی و نیرو، تکمیل این طرح تکمیل شود. 
وی بیان کرد: در بخش نفت، معتقد هستیم با طرح افزایش تولید اگر به تایید حضرتعالی و مقام معظم رهبری برسد، یک چهارضلعی شامل کارکنان، مردم مناطق، دولت و نظام و از طرفی سرمایه‌گذار و پیمانکار منتفع خواهند شد. با افزایش تولید نفت، برای کاهش وابستگی به نفت و خام‌فروشی باید پتروپالایش‌ها را ایجاد کنیم. 
حسنوند افزود: در مورد کشاورزی، موضوع حفاظت از محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد. موضوع آبخیزداری در استان خوزستان نیز با توجه به سدهای موجود باید مورد تاکید قرار گیرد. آقای وزیر جهادکشاورزی، قیمت‌گذاری محصولات از جمله خرما، جای نگرانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد تا آرامش خاطر برای کشاورزان ایجاد شود. 
وی تصریح کرد: موضوع دیگر، صنایع پایین‌دستی پتروشیمی است که جای آن در استان خوزستان خالی است تا از خام‌فروشی جلوگیری شود. 
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار اداری و اختیارات استان خوزستان می‌تواند نویدبخش استانداری توانمند باشد، گفت: در خوزستان، مشکل عمده اشتغال است و باید با برنامه‌ریزی جلو برویم و شورای عالی توسعه خوزستان با ریاست معاون اول رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و چند تن از وزرا، نماینده ولی فقیه و استاندار و اعضای دیگر، باید سیاست‌های دولت در مورد خوزستان را اجرایی کنند. انتهای پیام