پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: ویسی به تنهایی نمی‌تواند برای فولاد کاری انجام دهد، مگر این که مدیریت باشگاه و اعضای هیات مدیره و از همه مهم‌تر هواداران فولاد یکپارچه پشت سر او باشند و او بتواند با اقتدار کار خود را انجام دهد. عبدالمجید باقری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره تغییر و تحولات در باشگاه […]


پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: ویسی به تنهایی نمی‌تواند برای فولاد کاری انجام دهد، مگر این که مدیریت باشگاه و اعضای هیات مدیره و از همه مهم‌تر هواداران فولاد یکپارچه پشت سر او باشند و او بتواند با اقتدار کار خود را انجام دهد.

عبدالمجید باقری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره تغییر و تحولات در باشگاه فولاد خوزستان، اظهار کرد: همان طور که پیش‌بینی می‌شد، آقای آذری و نکونام با توجه به شرایط باشگاه یعنی بسته بودن پنجره از تیم جدا شدند و اکنون هم که آقای گرشاسبی و ویسی در فولاد مسئولیت پذیرفته‌اند، در واقع پیش از این که کارشان را آغاز کنند، دست‌هایشان به حالت تسلیم بالا بود زیرا قبل از اینکه گرشاسبی وارد دفترش شود، چهار بازیکن که از بهترین‌های فولاد بودند، از تیم جدا شدند.
گرشاسبی دست روی دست نگذارد
وی افزود: من حتی قبلا هم گفته بودم که آقای گرشاسبی باید زودتر از این به فکر تمدید قرارداد با بازیکنان باقی مانده باشد زیرا اکنون زمان حرکت سنجیده و آهسته نیست و بهترین حرکت این است که به سرعت تمام بازیکنانی که اکنون با فولاد قرارداد دارند، حفظ  شوند زیرا به قول آقای نکونام و آذری، قرارداد ۱۵ بازیکن فولاد تمام شده است. پس مدیرعامل فولاد باید به فکر حفظ نفرات باقی مانده باشد و دست روی دست نگذارد، چرا که هر کدام از بازیکنان باقیمانده نیز جدا شوند، برای فولاد بدون جایگزین خواهند بود، آن هم در شرایطی که اکنون پنجره فولاد بسته است و نمی‌تواند بازیکن جذب کند.
فولاد هنوز هم از قدرتمندان لیگ است
این پیشکسوت فوتبال تاکید کرد: البته همیشه این را هم در مورد فولاد گفته‌ام که فولاد با همین شرایط فعلی نیز تیم قدرتمندی است. نه این که بگویم قهرمان خواهد شد اما باز هم تیم قدرتمندی است و هنوز هم یکی از قدرتمندهای لیگ برتر محسوب می شود. به هر حال با توجه به شرایط فعلی، ویسی و گرشاسبی باید نگران باشند و نگذارند بازیکن دیگری را از دست بدهند. اگر گرشاسبی از همین امروز موفق شد تا دو سه روز آینده باقی نفرات را حفظ کند، فولاد می‌تواند لیگ موفقی را شروع کند و آن موقع باید تمرکز خود را روی تدارک برای برنامه تمرینی و شروع تمرینات بگذارند.
وی درباره احتمال باز شدن پنجره باشگاه نیز گفت: من تلاش می‌کنم همیشه بدون احساسات و با منطق صحبت کنم و اکنون هم می‌گویم فعلا که پنجره فولاد بسته است، کار درست این است که بازیکنان تیم حفظ شوند و این در این برهه زمانی مهم‌ترین کار محسوب می شود. خدا را شکر با احسان مرادیان تمدید شد و حتی اگر پنجره فولاد باز شود، به نظر من دروازه‌بانی بهتر از احسان مرادیان یا در حد او که بتواند برایش رقیب خوبی باشد، در بازار نقل و انتقالات وجود ندارد و این که اصلا به چه قیمتی قرار است دروازه بان دیگری جذب شود؟
فوتبال ما شبیه میدان میوه و تره‌بار شده است
باقری‌نیا در ادامه نیز با بیان اینکه اکنون از قیمت سر سام آور بازیکنان فریاد همه بلند شده است، افزود: قیمت بازیکنان کاذب است و هیچ کسی هم حرفی نمی زند و همه مقابل قیمت کاذب بازیکنان سکوت کرده اند. سازمان بازرسی گفته است به این قضیه ورود می‌کند اما با گفتن، مشکلی حل نمی شود و باید سازمان بازرسی بر این موضوع نظارت داشته باشد. به نظر من حتی رسانه ها نیز در این شرایط، رسالت خود را انجام نمی‌دهند و این خوب نیست. گرفتن دستمزد حق بازیکنان است و بازیکنان ما در قیاس با بازیکنان کشورهای همسایه پول زیادی دریافت نمی کنند اما باید نظارت صورت بگیرد. اکنون فوتبال ما، شباهت زیادی به میدان میوه و تره بار پیدا کرده است؛ آن چه از کشاورز خریداری می شود، به دست چند واسطه به مردم می‌رسد که چند جابه‌جایی قیمت نیز صورت می گیرد و به جایی می رسد که دیگر مردم توانایی خرید ندارند. الان متاسفانه بازار نقل و انتقالات به صورتی شده که کار از دست همه خارج شده است. البته سه چهار باشگاه را داریم که به دلیل وابستگی به جاهای خاص می توانند پول خرج کنند اما بیش از ۸۰ درصد باشگاه‌های ما این توانایی را ندارند. همین الان در لیگ یک صحبت از انحلال بادران و خوشه طلایی ساوه است، باشگاه‌هایی که طی چهار پنج سال گذشته جزو باشگاه های خصوصی ما بودند و خیلی خوب هم هزینه کردند اما به دلیل همین قیمت‌های کاذب و هزینه‌هایی که نمی‌توانند انجام بدهند، قصد کناره گیری دارند.
ویسی به تنهایی نمی‌تواند کاری کند
وی در ادامه نیز خاطرنشان کرد: ویسی به تنهایی نمی‌تواند برای فولاد کاری انجام دهد، مگر این که مدیریت باشگاه و اعضای هیات مدیره و از همه مهم تر هواداران فولاد یکپارچه پشت سر او باشند و او نیز با اقتدار کار خود را انجام دهد. ویسی قبلا هم نشان داده که مربی توانمندی است و اکنون نیز نباید با نگرانی و استرس کار کند و این اتفاق نمی‌افتد، مگر این که حمایت هواداران را داشته باشند و البته اگر عده‌ای از شیطنت دست بردارند و اجازه دهند که این تیم راه خودش را برود. فولاد آن قدر قدرت دارد که امسال هم حتی با وجود جدایی چند بازیکن بتواند جزو قدرت های لیگ باشد و باعث سربلندی خوزستان شود.
گرشاسبی تجربیات گران بهایی دارد
این پیشکسوت بیان کرد: درست است که گرشاسبی سال ها از خوزستان دور بوده است اما من در گذشته به واسطه حضورش در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و با توجه به فعالیتم در استقلال اهواز با او همکاری داشتم و شناخت کاملی از توانایی، قدرت رهبری و مدیریت او دارم و می دانم که اکنون صاحب تجربیات گران بهایی شده است. او زمانی که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود نیز کار باعظمتی را انجام داد. به نظر من گرشاسبی و ویسی، کارنامه واضح و مشخصی دارند و کسی نمی‌تواند در این شرایط از این دو نفر ایراد بگیرد. تنها چیزی که من به آن تاکید دارم این است که حمایت کارخانه فولاد از تیم فعلی همچون دو فصل گذشته باشد. ضمن این که پیشکسوتان هم یادشان نرود اکنون که نیروهای بومی روی کار هستند و به آن ها اهمیت داده شده است، باید حمایت شوند.
امیدوارم کنار جنازه‌های تیم‌های نفتی ننشینیم
وی در پایان نیز با انتقاد و گله‌مندی نسبت به وضعیت تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان، خاطرنشان‌کرد: اکنون تیم های نفتی بیمار هستند و امیدوارم کارشان به آی سی یو کشیده نشود. امیدوارم فردا روزی کنار جنازه های این دو تیم ننشینیم و گریه نکنیم. نماینده مجلس، وزیر و وکیل اکنون به درد ما می‌خورد و بعدا هیچ‌ کدام نمی‌توانند مقابل مردم بایستند و از عملکرد خود در قبال تیم‌های نفتی دفاع کنند.
انتهای پیام