نایب رییس هیات کشتی خوزستان با بیان این‌که باتوجه به برنامه‌های مدنظر مطمئن هستم کشتی بانوان در خوزستان رنگ دیگری به خود می‌گیرد و شاهد پیشرفت خوبی خواهیم بود، گفت: قول می‌دهم در آینده قهرمانان زیادی از خوزستان در کشتی به ویژه در کشتی آلیش داشته باشیم. زینب سیاحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه […]


نایب رییس هیات کشتی خوزستان با بیان این‌که باتوجه به برنامه‌های مدنظر مطمئن هستم کشتی بانوان در خوزستان رنگ دیگری به خود می‌گیرد و شاهد پیشرفت خوبی خواهیم بود، گفت: قول می‌دهم در آینده قهرمانان زیادی از خوزستان در کشتی به ویژه در کشتی آلیش داشته باشیم.

زینب سیاحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه هیات برای کشتی بانوان، اظهارکرد: اولین برنامه ما برای کشتی بانوان، فعال کردن این رشته در بیشتر شهرستان‌ها بود. در گذشته پنج شش شهرستان در کشتی بانوان فعال بودند که البته بیشتر این شهرستان‌ها نیز بدون مربی بودند اما تاکنون ۱۶ شهرستان فعال شده‌ است. البته هنوز مربی ندارند ولی قرار بر این است که به زودی در شهریورماه دوره‌های داوری و مربیگری را برگزار کنیم. ضمن این‌که برگزاری مسابقات استانی و لیگ کشتی بانوان خوزستان را هم حتما خواهیم داشت تا نفرات برتر را بتوانیم به رقابت‌های کشوری اعزام کنیم.
وی با بیان این‌که خوزستان در کشتی بانوان و آقایان دارای استعداد فراوانی است که در بخش بانوان نیز مقام‌های خوبی کسب شده است، افزود: کشتی بانوان خوزستان سه چهار سالی است که فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده است، البته کرونا در دو سال اخیر خللی در کار ایجاد کرده است اما مطمئن هستم با برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری، کشتی بانوان در خوزستان رنگ دیگری به خود می‌گیرد و شاهد پیشرفت خوبی خواهیم بود. قول می‌دهم در آینده قهرمانان زیادی از خوزستان در کشتی به ویژه در کشتی آلیش داشته باشیم و به تیم‌ملی نیز راه پیدا خواهند کرد. تلاش ما برای قهرمان‌پروری است که می‌توانیم به این مهم نیز دست پیدا کنیم.
نایب‌رییس هیات کشتی خوزستان عنوان کرد: هیات جدید که تشکیل شده است، از رییس هیات گرفته تا سایر اعضای هیات، استقبال خوبی از کشتی بانوان داشته‌اند و حمایت کرده‌اند و مطمئنا با این حمایت می‌توانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.
وی گفت: از مسئولان شهرستانی می‌خواهم که حامی ورزشکاران باشند و موانع و کمبودها را در شهرستان‌ها رفع کنند و سالن‌ها برای در اختیار گذاشتن بانوان تجهیز شوند. روسای هیات‌های کشتی شهرستانی باید کمک کنند و ضمن حمایت از قهرمانان خود، برای تمرین بانوان سالن‌ در نظر بگیرند تا بدون دغدغه تمرین کنند.
 سیاحی بیان کرد: سال‌های قبل چند نفر از خوزستان به تیم‌ملی راه پیدا کردند و در آینده نیز با گسترش این رشته در استان، حتما ورزشکار به تیم‌ملی معرفی می‌کنیم. من به موفقیت بانوان کشتی‌گیر خوزستانی امیدوارم زیرا ورزشکاران ما قدرت بدنی بالایی دارند ولی تنها مشکل آن‌ها این بود که قبلا بدون مربی کار می‌کردند یا دوره‌های آموزشی و آمادگی برای آن‌ها برگزار نمی‌شد اما باتوجه به حمایت‌های خوب رییس هیات استان، ان‌شاءالله از این پس چنین دوره‌هایی را خواهیم داشت. به هر حال اگر کرونا اجازه دهد، برنامه‌های مختلفی را برای رشد بیشتر کشتی بانوان در نظر گرفته‌ایم.
انتهای پیام